Ga naar inhoud

Niro 2023 Spraakcommando niet gekoppeld aan Android Auto


wicked1980

Aanbevolen Berichten

Net overgestapt van een Kia Niro 2019 naar een 2023. In de 2019 was het spraakcommando knopje op het stuur exclusief voor Android Auto.

Nu in de nieuwe Niro heeft de Niro zelf ook spraakcommando's, waardoor je de knop op het stuur dus niet meer kan gebruiken voor Android auto. Iemand hier toevallig al een omweg/oplossing voor gevonden?

En heeft iemand toevallig al eens een instelling gezien waardoor de Niro het verbruik meldt in 1 op 20, in plaats van aantal liters per 100 kilometer?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Klopt, werkt ook zo voor Android Auto. Knop kort indrukken = spraakcommando voor het KIA systeem, knop even ingedrukt houden = spraakcommando voor Android auto app

Tip: Als je in een app zit dan geef je een spraakcommando naar die app. Wil je de Google Assistant wat vragen moet je even uit de app naar het menu van Android Auto en dan de knop ingedrukt houden, of het Assistent-icoontje aanklikken (microfoontje) en dan de knop even ingedrukt houden.

TomTom werd gek van de vragen die ik stelde, voordat ik doorhad dat ik de vragen aan de TomTom app stelde ipv aan de Google Assistent 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...