daan vrieling Geplaatst 15 April, 2024 Geplaatst 15 April, 2024 Goedemiddag, ik heb sinds een jaar een Kia rio uit 2013. Ik heb als ik de finnek app moet geloven en mijn kenteken opzoek het superpack alleen ik heb geen cruise control. Wel heb ik de andere knoppen met de stuurbediening. Ik heb op verschillende forums op deze site al gelezen dat het mogelijk is om in te bouwen alleen is dit voor elk type Kia rio? Ik heb de dealer gebeld en verschillende garages maar die zeggen dat het niet mogelijk is. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen. Quote
xtra40 Geplaatst 15 April, 2024 Geplaatst 15 April, 2024 geen probleem voor de rio UB 2011 t/m 2017 kun je gewoon de knoppen met bedrading vervangen of een compleet stuur met cruisecontrol kopen op een sloperij zo lang het stuur maar geen verwarming heeft anders past het niet Quote
daan vrieling Geplaatst 15 April, 2024 Topic Starter Geplaatst 15 April, 2024 11 minuten geleden, zei xtra40: geen probleem voor de rio UB 2011 t/m 2017 kun je gewoon de knoppen met bedrading vervangen of een compleet stuur met cruisecontrol kopen op een sloperij zo lang het stuur maar geen verwarming heeft anders past het niet Oké het maakt dus niet uit welke soort Kia rio je heb aangezien dit niet echt duidelijk is te vinden. Ik heb inderdaad al een stuur gevonden met de juiste knoppen. Moet ik nog langs de dealer om een update te laten doen of is dit niet nodig. Quote
daan vrieling Geplaatst 15 April, 2024 Topic Starter Geplaatst 15 April, 2024 15 minuten geleden, zei xtra40: nee niet nodig is plug en play Oké bedankt voor de info. Heb jij toevallig nog een site waar je alleen los de knoppen op kan bestellen. Zag ze op AliExpress wel maar dat vertrouw ik toch niet helemaal. Quote
xtra40 Geplaatst 15 April, 2024 Geplaatst 15 April, 2024 1 uur geleden, zei daan vrieling: Oké bedankt voor de info. Heb jij toevallig nog een site waar je alleen los de knoppen op kan bestellen. Zag ze op AliExpress wel maar dat vertrouw ik toch niet helemaal. AliExpress is prima tot nu toe nooit problemen mee gehad en als het niet word geleverd krijg je gewoon je geld terug ik bestelde ze daar ook gewoon of op eBay lag er aan wie er nog had Quote
xtra40 Geplaatst 15 April, 2024 Geplaatst 15 April, 2024 https://www.ebay.nl/itm/145616255463?itmmeta=01HVHA81SRGHGS0VG9Q7MWQ51J&hash=item21e767b9e7:g:5u0AAOSwq49lz3Ut&itmprp=enc%3AAQAJAAAA8PCgRTr3CiTX96V4pwNFHFbjfzrf1gm1gEAkgcLxreMfIUGu2vdh0ZtIIK9Of8WovlQnb%2FGAsHkWLImhnh4brhGsHj%2FUMPASGP1%2BgKmdokjcZjm0R5veX81l7sJFvKYvPK%2BiRXInRwrI%2BxfbHmfJNKfiqrz4VDgGqL0mPfLn4EYeu1xE51%2Fa63418HW%2BOFkjgJJBI4qoyNdEKVfBdYT5FqE9gJgOl3Zwn8mxCaSEXT859dK6uhtF9wPIRsLcox1qBNdc41BlWZrt3cNy53fnNifWcUhozFAwQ5UgBHuTKEWG5RLYA9eO5gweXgdfzsADTw%3D%3D|tkp%3ABk9SR5CdoKrcYw Quote
daan vrieling Geplaatst 15 April, 2024 Topic Starter Geplaatst 15 April, 2024 2 uur geleden, zei xtra40: AliExpress is prima tot nu toe nooit problemen mee gehad en als het niet word geleverd krijg je gewoon je geld terug ik bestelde ze daar ook gewoon of op eBay lag er aan wie er nog had Oké bedankt voor de info. Ik heb nog even verder gezocht maar de kabel die bij de cruise control zit die is met 14 pinnen en ik weet niet of elke Kia rio ook 14 pin aansluiting heeft ik las ook dat er met 7 pinnen ik weet niet of het dan ook werkt of dat je dan een nieuwe sleepringenwals moet nemen. Quote
xtra40 Geplaatst 15 April, 2024 Geplaatst 15 April, 2024 14 minuten geleden, zei daan vrieling: Oké bedankt voor de info. Ik heb nog even verder gezocht maar de kabel die bij de cruise control zit die is met 14 pinnen en ik weet niet of elke Kia rio ook 14 pin aansluiting heeft ik las ook dat er met 7 pinnen ik weet niet of het dan ook werkt of dat je dan een nieuwe sleepringenwals moet nemen. Nee 14 pins is de standaard in Nederland en geschikt voor cruiscontrol knoppen die hoef je niet te vervangen alleen een stuur met stuurverwarming heeft een andere stekker 7 pins is voor een rio met maar 2 stuur knopjes maar die kom je hier niet tegen Quote
Fvdb Geplaatst 16 April, 2024 Geplaatst 16 April, 2024 23 uur geleden, zei xtra40: Nee 14 pins is de standaard in Nederland en geschikt voor cruiscontrol knoppen die hoef je niet te vervangen alleen een stuur met stuurverwarming heeft een andere stekker 7 pins is voor een rio met maar 2 stuur knopjes maar die kom je hier niet tegen En wat als je nu een stuur hebt met stuurverwarming en je wilt cruise control laten inbouwen? Zoek je dan naar een stuur met zowel stuurverwarming als cruise control? Dank! Quote
xtra40 Geplaatst 17 April, 2024 Geplaatst 17 April, 2024 8 uur geleden, zei Fvdb: En wat als je nu een stuur hebt met stuurverwarming en je wilt cruise control laten inbouwen? Zoek je dan naar een stuur met zowel stuurverwarming als cruise control? Dank! Dan moet je onderandere ook je stuurlint vervangen kan wel maar is een heel gedoe 1 Quote
daan vrieling Geplaatst 13 Mei, 2024 Topic Starter Geplaatst 13 Mei, 2024 Op 15-4-2024 om 21:35, zei xtra40: Nee 14 pins is de standaard in Nederland en geschikt voor cruiscontrol knoppen die hoef je niet te vervangen alleen een stuur met stuurverwarming heeft een andere stekker 7 pins is voor een rio met maar 2 stuur knopjes maar die kom je hier niet tegen Ik heb het ingebouwd en inderdaad het werkt perfect! Ik had nog wel een andere vraag. Heeft iemand het onderdeel nummer van het onderste gedeelte van het stuur. Het zou dan gaan om het gedeelte waar de knoppen voor het bellen en de trip en reset knop op zitten. Quote
Fvdb Geplaatst 13 Mei, 2024 Geplaatst 13 Mei, 2024 (aangepast) 7 minuten geleden, zei daan vrieling: Ik heb het ingebouwd en inderdaad het werkt perfect! Ik had nog wel een andere vraag. Heeft iemand het onderdeel nummer van het onderste gedeelte van het stuur. Het zou dan gaan om het gedeelte waar de knoppen voor het bellen en de trip en reset knop op zitten. Heb jij cruise control ingebouwd terwijl jouw auto ook stuurverwarming heeft? 13 Mei, 2024 aangepast door Fvdb Quote
xtra40 Geplaatst 13 Mei, 2024 Geplaatst 13 Mei, 2024 20 minuten geleden, zei daan vrieling: Ik heb het ingebouwd en inderdaad het werkt perfect! Ik had nog wel een andere vraag. Heeft iemand het onderdeel nummer van het onderste gedeelte van het stuur. Het zou dan gaan om het gedeelte waar de knoppen voor het bellen en de trip en reset knop op zitten. dat onderdeel nr is 967001W350JBW Quote
xtra40 Geplaatst 13 Mei, 2024 Geplaatst 13 Mei, 2024 13 minuten geleden, zei Fvdb: Heb jij cruise control ingebouwd terwijl jouw auto ook stuurverwarming heeft? nee dat was ik Quote
Fvdb Geplaatst 13 Mei, 2024 Geplaatst 13 Mei, 2024 5 minuten geleden, zei xtra40: nee dat was ik Als ik zo vrij mag zijn om te vragen. Wat kost het ongeveer als je cruise control laat inbouwen in een Kia Rio uit 2012 die wel stuurverwarming heeft? Waar moet je dan ongeveer aan denken? Dank. Quote
xtra40 Geplaatst 13 Mei, 2024 Geplaatst 13 Mei, 2024 1 minuut geleden, zei Fvdb: Als ik zo vrij mag zijn om te vragen. Wat kost het ongeveer als je cruise control laat inbouwen in een Kia Rio uit 2012 die wel stuurverwarming heeft? Waar moet je dan ongeveer aan denken? Dank. een rio met stuurwiel verwarming die heeft als het goed is al die cruiscontrol knoppen er opzitten altans ik heb nog niet gezien zonder ???? Quote
Fvdb Geplaatst 13 Mei, 2024 Geplaatst 13 Mei, 2024 1 uur geleden, zei xtra40: een rio met stuurwiel verwarming die heeft als het goed is al die cruiscontrol knoppen er opzitten altans ik heb nog niet gezien zonder ???? Mijn stuur ziet er zo uit. Quote
xtra40 Geplaatst 13 Mei, 2024 Geplaatst 13 Mei, 2024 Apart maar je stuur ziet er wel ziekjes uit dat wel maar is inderdaad verwarmt de sets die je kunt kopen zijn allemaal voor onverwarmt stuur het verscil is echter alleen het kabelboompje die anders is en daar weet en kan ik het onderdeel nummer nog even niet vinden Quote
Fvdb Geplaatst 13 Mei, 2024 Geplaatst 13 Mei, 2024 36 minuten geleden, zei xtra40: Apart maar je stuur ziet er wel ziekjes uit dat wel maar is inderdaad verwarmt de sets die je kunt kopen zijn allemaal voor onverwarmt stuur het verscil is echter alleen het kabelboompje die anders is en daar weet en kan ik het onderdeel nummer nog even niet vinden Ja, het stuur is van leer en is om onbekende redenen enigszins verkleurd of vervaagd. Maar jij zegt dus dat ook met dit stuur er Cruise Control ingebouwd kan worden? Dank voor de moeite. Quote
daan vrieling Geplaatst 14 Mei, 2024 Topic Starter Geplaatst 14 Mei, 2024 12 uur geleden, zei xtra40: dat onderdeel nr is 967001W350JBW Oké top bedankt. Ik had nog wel een vraag ik heb het gister vervangen alleen brand het lampje van de airbag nu en die gaat ook niet uit. Is dit een kwestie van uitlezen en dan weer prima of heb ik iets verkeerd aangesloten? Quote
xtra40 Geplaatst 14 Mei, 2024 Geplaatst 14 Mei, 2024 24 minuten geleden, zei daan vrieling: Oké top bedankt. Ik had nog wel een vraag ik heb het gister vervangen alleen brand het lampje van de airbag nu en die gaat ook niet uit. Is dit een kwestie van uitlezen en dan weer prima of heb ik iets verkeerd aangesloten? heb je het oranje tapje welke in de airbag stekker zat omhoog getrokken ?? en niet meer naar beneden gedrukt ?? als het lampje brand is er een storing en zou vanzelf moeten doven Quote
daan vrieling Geplaatst 14 Mei, 2024 Topic Starter Geplaatst 14 Mei, 2024 11 minuten geleden, zei xtra40: heb je het oranje tapje welke in de airbag stekker zat omhoog getrokken ?? en niet meer naar beneden gedrukt ?? als het lampje brand is er een storing en zou vanzelf moeten doven Ik ga hem straks even loshalen om te kijken hoe die zit maar naar mijn idee heb ik hem goed terug geplaatst. Quote
xtra40 Geplaatst 14 Mei, 2024 Geplaatst 14 Mei, 2024 2 minuten geleden, zei daan vrieling: Ik ga hem straks even loshalen om te kijken hoe die zit maar naar mijn idee heb ik hem goed terug geplaatst. zo lang dat oranje tabje maar niet beschadigd is en goed gemonteerd zit zou het goed moeten zijn in de stekker zit een metalen stripje die sluiting maakt op de bedrading zo dat jij de stekker er veilig kunt uit trekken soms gaat dat stuk met demonteren en krijg je een airbag melding 1 Quote
RogierRRRR Geplaatst 21 April, 2025 Geplaatst 21 April, 2025 (aangepast) Op 15-4-2024 om 16:27, zei xtra40: geen probleem voor de rio UB 2011 t/m 2017 kun je gewoon de knoppen met bedrading vervangen of een compleet stuur met cruisecontrol kopen op een sloperij zo lang het stuur maar geen verwarming heeft anders past het niet Even voor alle duidelijkheid... Als je het stuur vervangt voor een stuur van de sloop met cruise control (cc) knoppen, is dan automatisch de complete cruise control ingebouwd? Of betreft het dan enkel de knoppen en moet je de cc-unit er nog apart bij monteren? Oftewel zit de complete techniek van de cc in het stuur verwerkt? Met andere woorden, om er cc in mijn Rio in te bouwen, slechts naar een juiste stuur zoeken op de sloop, oude stuur er uit, nieuwe er in en klaar is Kees? Ik heb geen mm ervaring hierin, dus vandaar mijn vraag. Dank. 21 April, 2025 aangepast door RogierRRRR Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.