Ga naar inhoud

Cruise control inbouwen


daan vrieling

Aanbevolen Berichten

Goedemiddag, 

ik heb sinds een jaar een Kia rio uit 2013. Ik heb als ik de finnek app moet geloven en mijn kenteken opzoek het superpack alleen ik heb geen cruise control. Wel heb ik de andere knoppen met de stuurbediening. Ik heb op verschillende forums op deze site al gelezen dat het mogelijk is om in te bouwen alleen is dit voor elk type Kia rio? Ik heb de dealer gebeld en verschillende garages maar die zeggen dat het niet mogelijk is. Zou iemand mij hiermee kunnen helpen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


geen probleem voor de rio UB 2011 t/m 2017 kun je gewoon de knoppen met bedrading vervangen 

of een compleet stuur met cruisecontrol kopen op een sloperij zo lang het stuur maar geen verwarming heeft anders past het niet 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


11 minuten geleden, zei xtra40:

geen probleem voor de rio UB 2011 t/m 2017 kun je gewoon de knoppen met bedrading vervangen 

of een compleet stuur met cruisecontrol kopen op een sloperij zo lang het stuur maar geen verwarming heeft anders past het niet 

 

 

Oké het maakt dus niet uit welke soort Kia rio je heb aangezien dit niet echt duidelijk is te vinden. Ik heb inderdaad al een stuur gevonden met de juiste knoppen. Moet ik nog langs de dealer om een update te laten doen of is dit niet nodig. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


15 minuten geleden, zei xtra40:

nee niet nodig is plug en play 

 

Oké bedankt voor de info. Heb jij toevallig nog een site waar je alleen los de knoppen op kan bestellen. Zag ze op AliExpress wel maar dat vertrouw ik toch niet helemaal. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden, zei daan vrieling:

Oké bedankt voor de info. Heb jij toevallig nog een site waar je alleen los de knoppen op kan bestellen. Zag ze op AliExpress wel maar dat vertrouw ik toch niet helemaal. 

AliExpress is prima tot nu toe nooit problemen mee gehad en als het niet word geleverd krijg je gewoon je geld terug ik bestelde ze daar ook gewoon 

of op eBay lag er aan wie er nog had 

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden, zei xtra40:

AliExpress is prima tot nu toe nooit problemen mee gehad en als het niet word geleverd krijg je gewoon je geld terug ik bestelde ze daar ook gewoon 

of op eBay lag er aan wie er nog had 

Oké bedankt voor de info. Ik heb nog even verder gezocht maar de kabel die bij de cruise control zit die is met 14 pinnen en ik weet niet of elke Kia rio ook 14 pin aansluiting heeft ik las ook dat er met 7 pinnen ik weet niet of het dan ook werkt of dat je dan een nieuwe sleepringenwals moet nemen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites


14 minuten geleden, zei daan vrieling:

Oké bedankt voor de info. Ik heb nog even verder gezocht maar de kabel die bij de cruise control zit die is met 14 pinnen en ik weet niet of elke Kia rio ook 14 pin aansluiting heeft ik las ook dat er met 7 pinnen ik weet niet of het dan ook werkt of dat je dan een nieuwe sleepringenwals moet nemen. 

Nee 14 pins is de standaard in Nederland en geschikt voor cruiscontrol knoppen die hoef je niet te vervangen 

alleen een stuur met stuurverwarming heeft een andere stekker 

7 pins is voor een rio met maar 2 stuur knopjes maar die kom je hier niet tegen 

Link naar reactie
Delen op andere sites


23 uur geleden, zei xtra40:

Nee 14 pins is de standaard in Nederland en geschikt voor cruiscontrol knoppen die hoef je niet te vervangen 

alleen een stuur met stuurverwarming heeft een andere stekker 

7 pins is voor een rio met maar 2 stuur knopjes maar die kom je hier niet tegen 

En wat als je nu een stuur hebt met stuurverwarming en je wilt cruise control laten inbouwen?
Zoek je dan naar een stuur met zowel stuurverwarming als cruise control?

Dank!

Link naar reactie
Delen op andere sites


8 uur geleden, zei Fvdb:

En wat als je nu een stuur hebt met stuurverwarming en je wilt cruise control laten inbouwen?
Zoek je dan naar een stuur met zowel stuurverwarming als cruise control?

Dank!

Dan moet je onderandere ook je stuurlint vervangen kan wel maar is een heel gedoe

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...