Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Picanto schakeld niet meer over op LPG

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi,

Mijn Picanto schakelt niet meer over op LPG.
Het begon allemaal met inhouden en haperen. Toen heb ik de luchtfilter, de bougies en de LPG filter vervangen en toen reed ie weer wat beter maar nog steeds af en toe haperen.
Toen heb ik de verdamper laten aftappen (zat aardig wat sludge in) en toen leek het euvel verholpen.
Na ongeveer 1000 km begon het haperen weer en ineens wil ie niet meer op LPG, ook niet als ik het met de schakelaar doe.
Massa contacten tussen het chassis en de motor lijken in orde.
Heb hem bij een garage laten uitlezen en daar hebben ze ook wat stekkertjes schoongemaakt maar nog steeds wil ie niet op LPG.
Waar zou ik nog verder kunnen zoeken?

• 4 maanden later...
Geplaatst

Hoi Ronald, ik heb hetzelfde probleem, mijn Picanto uit 2016 blijft op benzine rijden en schakelt niet mooer over op LPG. Ik heb alle massapunten schoongemaakt. Is het bij jou opgelost en wat was de oorzaak?

Gr. Roel.

Geplaatst

Het probleem is enigszins opgelost.

Het was de solenoid die de gas tank afsloot die niet meer werkte. Na vervanging kon ik hem weer overzetten op gas naar believen.
Echter, hij rijdt nog niet vlekkeloos op gas. Heb injector cleaning vloeistof gebruikt en daarna reed ie wel beter maar nog niet vlekkeloos.
Ook heb ik de gasfilter en de bougies vervangen. Dat zou ik sowieso eerst doen. Het blijhft echt een zoekplaatje en Kia is ook niet echt behulpzaam.

• 4 weken later...
Geplaatst

Kia picanto bj 2015 af-fabriek op gas naar Kia dealer gebracht voor het niet overschakelen op LPG

Diagnose : Foutcode P2667 fuel shut off valve B, afsluitklep in lpg tank defect.

Gastank af fabriek niet voorradig, indien weer leverbaar kosten herstellen € 1.591,80

Of is het te repareren ( de solenoid die de gas tank afsluit vervangen ? )

Sta nu met rug tegen de muur en rij op dure benzine 1 op 14 ( ook niet echt zuinig )

Iemand tips ?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...