Ferdi79 Geplaatst 7 Mei, 2024 Geplaatst 7 Mei, 2024 Sinds kort rij ik in een Ceed 1.5 t-gdi sportswagon persoonlijk vind ik de auto (zeker voor een station) nogal slap in de kont als er 2 man of meer op de achterbank zit of als de kofferbak goed gevuld is. Nu zit ik er aan te denken om een set (MAD) hulpveren te monteren. Hoeveel komt de auto van achter omhoog als er geen belading in zit . ik weet van andere auto’s dat ze soms echt een eind omhoog komen en dat is weer geen gezicht. Zijn er ervaring onder jullie van een Ceed CD sportswagon met hulpveren ? En hebben jullie eventueel een foto van de auto van opzij zonder belading ? Zou fijn zijn en alvast bedankt. Quote
Ferdi79 Geplaatst 24 Mei, 2024 Topic Starter Geplaatst 24 Mei, 2024 Geen reacties ontvangen tot zover, Maar ik heb er voor gekozen om toch een set (MAD) versterkte achter veren bij de dealer te laten monteren (€399) aangezien een Ceed SW toch echt te slap geveerd is “in de kont” Hoe staat het; Op de bijgaande foto’s staat mijn auto dus met de versterkte veren, een volle tank brandstof en mijn auto heeft een trekhaak. Verder geen gewicht in de kofferbak/auto. De auto komt met de versterkte veren achter iets hoger te staan (+1,5cm gemeten) en staat nu achter iets minder als een cm hoger als voor, zonder de versterkte veren stond hij achter iets lager als voor. Persoonlijk vind ik de auto beter in balans staan zo, zeker met wat gewicht in de kofferbak of met de fietsendrager op de trekhaak. Wat merk je er van tijdens het rijden ; Het rijgedrag word er veel beter van. Als je alleen rijd zonder belading dan is hij iets stugger “in de kont” en dat is niet hinderlijk , het comfort lijdt er niet onder. Rij je met een kofferbak vol boodschappen en 2 personen op de achterbank of met je fietsendrager op de trekhaak dan zakt hij veel minder ver door op bijvoorbeeld verkeersdrempels. En daar knapt de auto echt van op. Al met al echt blij dat ik ze heb laten monteren, dus heb je een Ceed SW en heb je regelmatig wat gewicht in de auto of wat op de trekhaak, dan raad ik ze echt aan. Quote
Ronald61 Geplaatst 27 Februari Geplaatst 27 Februari Op 7-5-2024 om 20:45, zei Ferdi79: Sinds kort rij ik in een Ceed 1.5 t-gdi sportswagon persoonlijk vind ik de auto (zeker voor een station) nogal slap in de kont als er 2 man of meer op de achterbank zit of als de kofferbak goed gevuld is. Nu zit ik er aan te denken om een set (MAD) hulpveren te monteren. Hoeveel komt de auto van achter omhoog als er geen belading in zit . ik weet van andere auto’s dat ze soms echt een eind omhoog komen en dat is weer geen gezicht. Zijn er ervaring onder jullie van een Ceed CD sportswagon met hulpveren ? En hebben jullie eventueel een foto van de auto van opzij zonder belading ? Zou fijn zijn en alvast bedankt. Quote
Gerxp Geplaatst 10 April Geplaatst 10 April Bedankt voor je uitgebreide informatie over hulpveren. Ik heb dezelfde auto phev uitvoering. Wat me opvalt is dat de achterkant vrij dicht boven de banden hangt. Maar nu kom ik van een Avensis Verso 7-zitter. Ieder jaar wel een paar keer op stap/vakantie. Ik denk dat ik ook voor hulpveren ga. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.