Roy Dassen Geplaatst 10 Mei, 2024 Geplaatst 10 Mei, 2024 Ik heb momenteel een Toyota Auris Hybrid van 2010 met 219000 km. Ben er tevreden mee. Elk jaar zijn beurt en rijden maar. Echter zou ik graag een wat hogere instap willen hebben en vind een Kia Niro een mooi model. Ik heb in het verleden Franse meuk gehad waar altijd wat mee was. Ik kijk op de autosites en zie geregeld KIA E-Niro staan met 150.000-220000 km staan. Ik ben een beetje huiverig voor i.v.m. accu degradatie. Daarom neig ik meer naar een Kia Niro Hybrid. Iemand advies of het Kia E-Niro met hoge kilometerstanden. Doen of niet doen ? Quote
Janvlaardingen Geplaatst 10 Mei, 2024 Geplaatst 10 Mei, 2024 Ik had exact dezelfde reden om naar een hogere instap te gaan dan mijn Toyota Auris uit 2015. Alle merken geprobeerd qua instap en zithoogte (ik ben 1.97) en de Kia Niro Hybrid kwam er met glans uit. Mijn Kia heeft 118.000 op de teller toen ik hem kocht. Loopt als een zonnetje , ben wel gaan zoeken naar een auto die volledige historie heeft Gezien de vele reviews denk ik dat een hogere km stand niet veel uitmaakt voor de Niro. Over de accu van de hybride kan ik niet zinnigs zeggen. Quote
Roy Dassen Geplaatst 10 Mei, 2024 Topic Starter Geplaatst 10 Mei, 2024 (aangepast) Dank je Jan, goed om te horen dat de zithoogte goed gaat. Ik twijfel daar altijd over. De bodemvrijheid was ongeveer 3 cm verschil in het voordeel van de KIA. Ik ben het met je eens dat het goed om te historie te weten van een Hybride, dat ie op tijd zijn beurten heeft gehad. Dat zie ik met mijn Auris. Die heeft nu 219000 km gereden. Ik was alleen benieuwd hoe het met de degradatie van de accu is van een E-Niro als zo'n auto 150.000-200.000 heeft gereden. Ik heb daar veel info over ingewonnen en ben daar huiverig over. Misschien dat iemand uit de praktijk er iets over kan zeggen. 10 Mei, 2024 aangepast door Roy Dassen Quote
Roy Dassen Geplaatst 3 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 3 Augustus, 2024 Onlangs een Kia Hybride van 2016 gekocht. Ik wacht nog wel wat jaartjes met elektrisch rijden. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.