Bram E-Niro Geplaatst 4 Augustus, 2024 Geplaatst 4 Augustus, 2024 (aangepast) Hallo rij inmiddels alweer 4 jaar met de Kia E Niro ( 2020 ) op begin wel regelmatig met evnotify de SOH ( batterij gezondheid ) gecontroleerd bleef maar op 100% staan . Ik laad 99% thuis en bijna altijd tot 80% heel soms als ik veder weg moet naar 100 % voor ik weg rijd . Gisteren ook weer een keer naar 100% geladen toen ik instapte zag ik maar 380 km range waar het normaal in de zomer rond de 450 is . Dus maar eens met ABRP gekeken wat de SOH was ( evnotify werkt niet meer op de iphone ) en hij gas een degradatie aan van 13,9 % schrok ik wel een beetje van . Later met een android tabled met evnotify ook nog eens gecheckt ook die gaaf een soh van 86,1 % aan . Ik heb het idee dat dit vrij plotseling is opgetreden half jaar geleden had ik nog steeds 450 kw range bij 100 % laden ( of kom door de laatste update bij de dealer 2 maanden geleden ) Weet iemand wat de waardes van degradatie zijn waarbij je voor garantie in aanmerking komt ? Wat zijn jullie ervaringen na een aantal jaar ? 4 Augustus, 2024 aangepast door Bram E-Niro Quote
Case Geplaatst 4 Augustus, 2024 Geplaatst 4 Augustus, 2024 Ik heb 2 weken geleden de accudegradatietest van VER (Vereniging Elektrische Rijders) laten doen. Na ruim 5 jaar en 66500 km was de SOH bij 4 van de 5 tests 100%, en bij de 5de 99%. Ik laad ook meest thuis, meestal gewoon helemaal vol tot 100%. Op reis vooral bij TSC's, zo vol als nodig (ABRP). Quote
Bram E-Niro Geplaatst 8 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 8 Augustus, 2024 ik ga morgen ook maar eens een test doen heb gekozen voor Aviloo Flash test ( binnen 3 min klaar ) als daar een wat verontrustende waarde uit komt ga ik alsnog de premium test doen ( hiervoor moet je auto 100 % opladen me aangekoppelde logger tot 10 % leeg rijden in een week . Quote
Bram E-Niro Geplaatst 23 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 23 Augustus, 2024 Nog even een Update na de Aviloo Test toch gekozen voor meteen de Premium test te doen . https://aviloo.com/accu-test.html En de Accu van mijn Kia blijkt toch nog 100 % in orde . SOH is 100% na een week rond rijden van 100% tot 10% wel een fijn gevoel . Dus de SOH bepalen dmv een OBD dongel met EV notify of ABRP lijkt dus niet echt te kloppen de SOH die ik hiermee uitgelezen heb verschilt ook steeds . 1 Quote
Case Geplaatst 2 September, 2024 Geplaatst 2 September, 2024 Op 4-8-2024 om 22:59, zei Case: Ik heb 2 weken geleden de accudegradatietest van VER (Vereniging Elektrische Rijders) laten doen. Na ruim 5 jaar en 66500 km was de SOH bij 4 van de 5 tests 100%, en bij de 5de 99%. Ik laad ook meest thuis, meestal gewoon helemaal vol tot 100%. Op reis vooral bij TSC's, zo vol als nodig (ABRP). Nadat ik dit had geschreven, bleek dat bij de VER test ook de Aviloo premium test was inbegrepen. Heb een paar langere ritten gemaakt om de test te voltooien om van 100% op 8,5% te komen. Het resultaat is boven verwachting goed, de SOH is na ruim 5 jaar nog >100% (gerelateerd aan de fabrieksopgave) Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.