ferryV Geplaatst 5 Augustus, 2024 Geplaatst 5 Augustus, 2024 Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Sportage, maar waar ik me in vergist heb zijn de stoelen. Ik rij regelmatig een rit van 10 uur en heb dan een houten kont van de stoelen. Hiervoor een citroen gereden en daar geen centje pijn. Bij een testrit merk je dit soort problemen natuurlijk nooit. Maar bij een auto van bijna €50.000 had ik toch wel betere stoelen verwacht. Zijn er opties om het zitcomfort te verbeteren? Quote
elsinga Geplaatst 6 Augustus, 2024 Geplaatst 6 Augustus, 2024 Recent een paar keer een lang stuk (8+ uur) gereden en hier geen problemen met zitten. Wat ik in een vorige auto wel eens heb gedaan is een topkussen op de stoel gebruikt, gewoon een gestoffeerd plat stuk schuimrubber. Quote
Yathunder Geplaatst 6 Augustus, 2024 Geplaatst 6 Augustus, 2024 Ik heb mijn sportage een dag, maar de instelmogelijkheden van de stoel zijn giga! Wellicht dat anders instellen de truc is?Ik ben zelf ook zoekende naar de ideale zitpositie, maar meer icm het stuur om het gehele display te kunnen overzien…Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Quote
Wim-A Geplaatst 6 Augustus, 2024 Geplaatst 6 Augustus, 2024 2 uur geleden, zei Yathunder: Wellicht dat anders instellen de truc is? Nee, het gaat hier om 'harde zitting'. ik herken het wel; alleen een kussentje er op leggen is een oplossing. Quote
jeroenh Geplaatst 7 Augustus, 2024 Geplaatst 7 Augustus, 2024 Ik herken het verhaal gedeeltelijk, in de gt plusline zitten de stoelen stuk beter en comfortabeler dan in de dynamic plus versie, althans dat is mijn ervaring Quote
Jim Gubbels Geplaatst 10 Augustus, 2024 Geplaatst 10 Augustus, 2024 Op 5-8-2024 om 20:58, zei ferryV: Ik ben sinds een half jaar in het bezit van een Sportage, maar waar ik me in vergist heb zijn de stoelen. Ik rij regelmatig een rit van 10 uur en heb dan een houten kont van de stoelen. Hiervoor een citroen gereden en daar geen centje pijn. Bij een testrit merk je dit soort problemen natuurlijk nooit. Maar bij een auto van bijna €50.000 had ik toch wel betere stoelen verwacht. Zijn er opties om het zitcomfort te verbeteren? Mogelijk dat dit het verschil is tussen een Koreaanse auto en een Franse auto, Fransen auto’s staan m.i. al jaren bekend om hun zachtere stoelen. In het verleden viel dit verschil m.n. op t.o.v. Duitse auto’s. Ik heb voor mijn werk jaren in een Renault gereden, die stoelen waren beduidend zachter dan die van de Kia. Daarnaast is dit natuurlijk zeer persoonlijk, zelf geef ik de voorkeur aan wat hardere stoelen, en ben dus tevreden met mijn Kia. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.