Xling Geplaatst 26 Augustus, 2024 Geplaatst 26 Augustus, 2024 Beste mede forumleden, Sinds de laatste 3x tankbeurten slaat de pomp niet meer automatisch af en zodoende gutst de benzine uit de vulopening van de benzinetank. Nu vanmorgen krijg ik niet meer dan 3/4 van de benzinetank gevuld en weer loopt de benzine "over". Ik heb er op gelet dat de vulpijp, nozzle, niet gedraaid zit maar net als de voorafgaande jaren gewoon recht en helemaal erin. Ik ben met een iets dunnere tuinslang in de benzinetank kunnen komen zonder al teveel weerstand om te kijken of er een verstopping/vernauwing in de vulopening zou zitten. Tot op ongeveer 1 meter voel je wel een nauwere bocht welke wat ribbelig aanvoelt. Dat zal wel een bocht van een soort harmonica slang zijn. Dealer hierover gebeld maar deze had hiervan nog nooit gehoord. Heb zelf op google gekeken maar kan soortgelijk probleem ook niet vinden. Moet nu de tank eerst leegrijden om verdere inspectie uit te voeren aldus de dealer. Iemand op dit forum die enig idee heeft wat hier de oorzaak van kan zijn? Zou het een ontluchting probleem van de benzinetank kunnen zijn? Hoor erg graag tips en eventuele oplossingen hiervoor. Alvast bedankt voor het meedenken. Quote
Murcielaygo Geplaatst 26 Augustus, 2024 Geplaatst 26 Augustus, 2024 Is dat telkens bij de zelfde pomp? Of een andere (bij hetzelfde of een ander tankstation)?In het eerste geval zou ik eerst eens een andere pomp proberen, in het tweede geval verdenk ik als eerste de beluchting van de tank.Maar hoe dan verder durf ik zo ook niet te zeggen... Quote
Xling Geplaatst 26 Augustus, 2024 Topic Starter Geplaatst 26 Augustus, 2024 Het is in al de 3 keren van tanken een ander tankstation geweest. Quote
Xling Geplaatst 13 Oktober, 2024 Topic Starter Geplaatst 13 Oktober, 2024 Euvel nog niet opgelost. Waarschijnlijk een klep op de overgang vulslang/tank welke zou kunnen blijven hangen. 29 oktober pas voor reparatie weg. Hoop dat dit het is, nieuw ontluchtingssysteem alleen in z'n geheel te kopen kost iets van €450. Dus toch wel veel voor wat "beluchting" Wordt vervolgd Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.