Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

2017 ExecutiveLine geen adaptive cruise control

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

beste Kia rijders, vandaag een testrit gemaakt in een 2017 Kia Niro Hybrid met de Executive Line uitvoering. Het viel mij op dat de adaptive cruise optie mist. Iemand enig idee waarom dit is?

In de oude brochures staat dat deze erin zou moeten zitten. Op het stuur mist het knopje ook wat je de afstand kan instellen bij cruise control. Tevens wordt de snelheid niet aangegeven wanneer je bij cruise control en snelheid 'set'.

Nu twijfel ik of alle ExecutiveLine opties er wel opzitten of misschien dat het een lagere uitvoering betreft.

Geplaatst

Ah dat verklaart. Hij mist namelijk ook de 12v reset knop. Hebben mensen hier een alternatief op gevonden? Of moet ik regelmatig deze met een jumpstarter boosten?

Geplaatst

De naam Executive Line werd voor zover mij bekend alleen in Nederland gebruikt. Bij een import wagen proberen ze de uitrusting te vertalen naar de Nederlandse benaming. Omdat er in dit geval zaken missen zou ik daar rekening mee houden bij de onderhandelingen over de prijs.

Zorg er voor dat het onderhoudsboekje aanwezig is, de beurten op tijd (datum EN aantal km's) gedaan zijn en dat de sticker in dat boekje zit. Anders geeft Kia Nederland geen garantie. Nu zal er bij een wagen uit 2017 niet of weinig garantie meer zitten.

Niet alle landen houden de km's bij zoals Nederland. In dacht Belgie wel maar Duitsland en Frankrijk niet. Dat betekent dat er dat geval geen garantie is dat de tellerstand niet terug gedraaid is. Alleen als de auto altijd onderhouden is bij een Kia dealer heb je meer zekerheid.

Is de prijs zo scherp dat je een wagen uit 2017 aan wil schaffen? Ik zou er eentje een jaar jonger uitzoeken zodat je nog een jaar garantie hebt.

Garantie is bij Kia 7 jaar of 150.000km, wat eerst komt.

De eerste modellen van de Niro mochten niet automatisch een aanhanger trekken. Dit moet op het kentekenbewijs staan. Staat daar niets dan mag hij niet trekken, dit kan achteraf niet gewijzigd worden.

Op ovi.rdw.nl kan je via het kenteken achterhalen of het een import wagen betreft en of hij mag trekken.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...