Jump to content

Vragen voor aanschaf Ceed SW Phev

Timboektoe

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Al een tijdje is onze Ford Focus wagon aan vervanging toe. Afgelopen weekend heb ik een proefrit gemaakt in een Ceed SW Phev ExecutiveLine uit 2021. Was erg fijne rit en onder de indruk van het interieur en rijeigenschappen. 

Toch zit ik met een aantal vragen waarop jullie mij hopelijk antwoord kunnen geven!

- Panoramadak/elektrische stoel: in hoeverre belemmert deze combinatie je hoofdruimte? Ik zat niet met hoofd tegen plafond maar had wel het gevoel dat het wat krapper allemaal is dan ik gewend ben. Ik hield niet gek veel over (ben 1.88).
En wat zijn jullie ervaringen met het gebruik van panoramadak/elektrische stoel (is het onmisbaar?).

- Overdragen fabrieksgarantie: heeft iemand ervaring met het kopen van occasion elders waarna je onderhoud laat doen bij (merk)dealer in de buurt. Hoe ging dit mbt overdragen garantie? Maw wat moet je hier voor doen?

- Afleverpakket: de Ceed van de proefrit had nog anderhalf jaar APK en in mei onderhoud gehad. Daarnaast dus nog bijna 4 jaar fabrieksgarantie. In hoeverre heeft het dan zin om bij diezelfde dealer extra garantie/onderhoud en al die extra’s die in een afleverpakket zitten erbij te doen? Waarom zou ik de auto dan niet zo meenemen? 

Hopelijk kunnen jullie me van wat antwoorden voorzien en kom ik binnenkort bij de Kiafamilie 😉 Dank alvast!