Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Optie snelwegen vermijden niet meer aanwezig (update aug 2024)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb een tijdje geleden de update 'Navigation Map en software-update van augustus 2024' geinstalleerd.
Dat ging allemaal prima, zoals ook alle andere keren, d.m.v. een usb-stick.
Nu is mij laatst echter opgevallen dat ik de optie snelwegen vermijden nergens meer kan vinden.
Wel opties als vignetwegen, veerponten, tolwegen, tunnels, enz. maar snelwegen is nergens te vinden.

Nu heb ik van Patrick T. een dezelfde vraag gezien in het Sportage 5 forum maar dat heeft daar nog geen reactie opgeleverd of andere er ook last van hebben.

Heeft een mede Niro rijder dit ook al ondervonden of zie ik iets over het hoofd?

Geplaatst

Ja , klopt.  Erg vervelend. Ik heb contact gehad met KIA dealer. Zij kunnen er niets aan doen zeggen ze. De software komt van 'Here'

Wel geven ze de klacht door. (zeggen ze) Dus.... denk dat je ook klagen moet. Hoe meer hoe beter!

Geplaatst

@Derksen Ja inderdaad, en hopelijk komt de optie dan ooit terug.

Ik heb ook maar eens nagevraagd bij Kia Nederland en daar kreeg ik dit op terug:

Helaas is deze optie er inderdaad niet meer sinds de laatste update, wanneer je de eco route kiest vermijd hij ook vrijwel alle snelwegen.
Of deze optie terug komt bij een volgende update kan ik helaas niet aangeven.

Maar ja 'vrijwel alle snelwegen' is niet alle snelwegen 🤔

Geplaatst

Here is het meest beroerde navigatie systeem ooit. Gisteren reed ik hier door de stad. Navigatie geeft nog altijd het museum PIT aan... is in 2021 al definitief gesloten.

Gisteravond rond 21u terug gereden vanuit Lemmer rijdend over de A6, geeft het dashboard gewoon aan dat ik maar 100 km p/u mag terwijl het op dat moment 130 was. Auto koppelt de snelheidsbordenherkenning niet met de tijd en het navigatie systeem, wat de meeste andere auto's dus wel doen.

• 9 maanden later...
Geplaatst

Met de laatste update die net vrijgegeven is, 07-2025, zit de optie, te vinden onder filter, er weer in!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...