Anita18 Geplaatst 13 Oktober, 2024 Geplaatst 13 Oktober, 2024 Hallo Kia rijders ik heb een Kia Sportage diesel uit begin 2009 er is tot 3x toe ik denk in 1 jaar tijd een nieuwe startmotor in gezet. Maar het probleem wat ik nu heb. Dan start hij gelijk maar het kan ook zo zijn dat ik even een boodschap ga doen en bij mijn auto kom dat hij niet start. Als ik hem probeer te starten hoor ik alleen een tikje voor de rest niks. Dan na 3x of 5x proberen start hij weer. Maar het komt ook voor dat hij na 15x nog niet start en dan opeens start hij weer. Vorige week is er een nieuwe relais opgezet maar ik blijf dit probleem houden. Heel irritant! Bij de garage weten ze het niet meer. En gisteren ging opeens het lampje van controle management knipperen. Ik hoop dat iemand een oplossing weet. Alvast bedankt. Groet Anita Quote
Steamboy Geplaatst 26 Oktober, 2024 Geplaatst 26 Oktober, 2024 Anita, het kunnen drie dingen zijn. 1. Er is één cel van je accu stuk. Dan heb je het ene moment volle stroom en spanning en het andere moment is hij helemaal "dood". 2. Je startmotor kan defect zijn. Bij het starten komt het tandwieltje van de startmotor niet naar voren omdat de solenoïde stuk is, het naar voren komen is een voorwaarde om te mogen. wanneer dit niet gebeurt, draait hij niet. 3. Een defect contactslot. Door de jaren heen gewoon versleten. Dus accu even laten doormeten. mocht deze in orde zijn, dan nieuwe startmotor........zou ik doen. Quote
Anita18 Geplaatst 28 Oktober, 2024 Topic Starter Geplaatst 28 Oktober, 2024 Steamboy super bedankt voor je reactie. Er is in sept 2023 nieuwe startmotor in gezet. Een paar maanden later was de startmotor weer stuk toen heeft de garage op eigen kosten een nieuwe startmotor erin gezet. Een paar maanden later weer de startmotor stuk (kosten voor mij) Het contactslot is vernieuwd bijna alles is vernieuwd aan mijn auto. De accu is ook nog niet zo oud. Het lampje van het motormanagement knippert nog steeds de garage zegt dat ik gewoon kan doorrijden en als ik merk dat mijn auto vreemd ga doen dan moet ik komen. Ik heb hier geen goed gevoel over want misschien rijd ik mijn hele motor stuk. Quote
Steamboy Geplaatst 28 Oktober, 2024 Geplaatst 28 Oktober, 2024 Dag Anita, Mijn advies : STOPPEN bij deze garage, hun hulp is, voorzichtig gezegd, knap waardeloos !! Hier kun je niks mee............ 1. Maak een goed begin om je probleem op te lossen en ga naar een andere garage en laat de auto even uitlezen, dan komen de storingen vanzelf boven drijven. laat deze resetten, gaat je "Engine Check" lampje ook uit. 2. Ga naar een andere garage in je omgeving en laat je accu toch even doormeten. 3. Wanneer deze goed is, dan echt een nieuwe startmotor kopen. Quote
ehombie Geplaatst 29 Oktober, 2024 Geplaatst 29 Oktober, 2024 Andere garage zoeken met andere/betere diagnose vaardigheden. belangrijkste is dat je de fout kunt laten optreden, of structureel optreed. dan kun je jet tests doen. Welke tests, dat laat ik aan de monteur van dienst over... Anders is het gis werk... Quote
Anita18 Geplaatst 31 Oktober, 2024 Topic Starter Geplaatst 31 Oktober, 2024 Steamboy en ehombie bedankt en sorry voor mijn latere reactie. De mail was bij mijn ongewenste mail terecht gekomen. Bedankt voor de tips ik laat mijn auto uitlezen bij een andere garage. Hoop dat ik er dan achter kom want zo blijft het gissen. Quote
Steamboy Geplaatst 1 November, 2024 Geplaatst 1 November, 2024 Laat wel even weten hoe het nu verder gaat met je probleem, kan iedereen er van leren ! 1 Quote
Anita18 Geplaatst 4 November, 2024 Topic Starter Geplaatst 4 November, 2024 Ik heb vrijdag een afspraak om de diagnose vast te stellen dus nog even afwachten. Quote
Steamboy Geplaatst 11 Juni, 2025 Geplaatst 11 Juni, 2025 Hoi Anita, Hoe is het afgelopen met je vervelende storing ? Is er een diagnose gesteld ? Is de storing verholpen ? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.