Hein Oss Geplaatst 26 Oktober, 2024 Geplaatst 26 Oktober, 2024 Beste allemaal. Ik heb mijn KIA Sportage III nu iets meer dan 2 jaar, maar sinds een week is het drijfnat voor de bijrijdersstoel. Het probleem volgt ongeveer gelijk op een geluid dat de ventilator maakt bij bochten naar links (lijkt alsof er een blaadje voor zit o.i.d.) Gelijk ook 2e probleem... mn verwarming doet het niet meer. Ik heb al gekeken onder dashboard en interieurfilter is droog/schoon. Hier direct onder zit de ventilator len die draait gewoon zijn ding. Met het nemen van bochten, als gezegd, rammelend geluid en een golf aan water! A stijl nagelopen, rubbers zijn goed en zijn droog. Hierop de paravan nagelopen. Losgeschroefd en eronder gekeken. Water over ruit gegooid. Geen water naar binnen. Ik weet alleen niet waar de afwateringsbak zit! Want ik heb het vermoeden dat dit echt het probleem is. Zit deze nog lager onder de paravan? Heeft iemand hier een foto van? (ik kan op internet niets vinden) Probleem 2: Verwarming werkt niet. Zou dit gerelateerd zijn aan het eerste probleem of wellicht iets anders? De airco doet het, koelt zn best, maar warm worden ho maar. Heb de zekering al nagelopen. Onder dashboard doen de kleppen het wel (kleppen draaien naar voet/front/raam) Zitten er nog ergens meer kleppen? Of is er nog een verwarmingselement nodig? De aanjager voorop, direct na de radiateur draait gewoon en de motor blijft goed op temperatuur (raakt niet oververhit) Koelvloeistof is ook goed. Wie heeft een antwoord op één van mijn twee vragen? 1) waar zit mn afwateringsbak? 2) waarom wordt mijn verwarming niet warm? Quote
Murcielaygo Geplaatst 26 Oktober, 2024 Geplaatst 26 Oktober, 2024 Bij de meeste auto's zit de afvoer van de condens van de A/C onder de kachelbak, door het motorschot en dan naar beneden. Vaak bereikbaar achter/naast het rechter voorwiel.Vermoedelijk is die slang verstopt, waardoor condens niet (goed) afvoert.OF je kachelradiateur is lek, maar dat zou je meestal wel ruiken, want koelvloeistof ruikt zoetig EN de motor gaat dan warmer lopen, omdat het koelsysteem vloeistof verliest. Quote
Hein Oss Geplaatst 26 Oktober, 2024 Topic Starter Geplaatst 26 Oktober, 2024 Ik zal hier morgen eens naar kijken. Het is niet mijn kachelradiateur vermoed ik. Koelvloeistof blijft op pijl, motor wordt niet heet en inderdaad geen geurtjes. Thnx Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.