Jump to content

Recommended Posts

Posted

Bij mijn carnival 2.9 diesel van 2005 heeft nu zich nu driemaal het volgende voorgedaan. Sleutel in contacttslot. sleutel ronddraaien en geen enkele reactie. Startmotor draait niet rond (lampjes branden wel). Sleutel opnieuw in contactslot steken en hij start direct. Ik ga met een week op vakantie dus.....

Posted

ok. Het vreemde is dat hij na het verwijderen van de sleutel wel meteen start. Mijn vrouw heeft eens zoiets met haar citroen gehad. Toen was er iets met een sensor die de sleutel uitlas. Zit er in een carnival ook zoiets misschien.

Posted

als het goed is zit dat tegenwoordig wel in elke auto.

Posted

Is dat een ring die te vervangen is? Meen ook eens iets gelezen te hebben in het instructieboekje over een noodprocedure om te starten (ben nu druk aan het lezen in het boekje:smile:)

Posted

heb het gevonden. staat dat het lampje immo gaat brenden als je de code voor de startblokkering invoert (moet je de code wel weten dus)

Posted

Ja deze zou je bij je auto erbij moeten hebben gekregen?

en anders via de dealer die hem origineel heeft afgeleverd..

Posted

Ik ben inmiddels bij de garage geweest. Hier wist men ook niet zo waar het aan lag, startmotor, transponder, stuurslot. Men raadde mij aan eens de reservesleutel te gebruiken om te kijken of het daaraan lag. Maar... vandaag deed ie het weer. Ik hoorde nu duidelijk een tik. Houdt dat misschien in dat het dan aan de startmotor ligt, en als dat zo is, is die dan kapot of ...., vraag me even af wat het prijskaartje zal zijn. heeft iemand hier ervaring mee?

Posted

grote kans dat het de startonderbreker is. op een auto bij mij op het werk hadden we het ook, hij wou niet starten. sleutel terug draaien en opnieuw naar contact. nog niets. sleutel er uit, ff tikken op het stuur met de sleutel, starten lopen. uiteindelijk is de sleutel dus vervangen.

Posted

ook deze soort gelijke ervaring gehad met onze pride.

was ook start onderbreker. maar daar doet de 2de sleutel het wel gewoon zonder probleem. dus 1 nieuwe besteld.

gr ronald

• 1 month later...
Posted

het heeft even geduurd maar hoop dat het nu opgelost is. Met de andere sleutel ging het een tijd goed, maar dezelfde problemen kwamen toch weer terug. E