Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aan te raden als gezins auto?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Goedenavond Forumleden, 

Ik heb een hele mooie proceed (MY2022) op het oog. 

we zijn toe aan een ruimere auto ivm gezinsuitbreiding (1e). 
ik rij nu in een focus hatchback. 

nu rijst de vraag. 
Is het een goede auto voor een gezin met 1 kind en wellicht in de toekomst 2 kinderen? 
Past het goed allemaal als je op vakantie gaat? (Zowel een autovakantie als een reis naar het vliegveld waar je een aantal koffers mee moet nemen) 

Is het goed te doen qua kinderwagen en dan evt nog boodschappen erbij vervoeren? 

Hoe is de ruimte achterin qua base voor maxicosi etc? (Dit neemt nogal wat in) ook ivm de aflopende daklijn. 

Hoe is het verbruik? Hoeveel km halen jullienop een tank (ik hou nogal van het gaspedaal indrukken) 

Ik hoor graag iets! 

Geplaatst

Ik heb een Ceed SW gereden en nu een Proceed. De Proceed is minder praktisch dan de SW. De aflopende daklijn maakt de instap achterin minder makkelijk, al zit je prima als je eenmaal zit.

De kofferbak is ruim onder de hoedenplank. Daarboven heb je snel last van de snel aflopende daklijn. Ik zou dan de SW adviseren, vooral met een kinderwagen e.d. vervoeren.

Verbruik: lange ritten red ik soms bijna 1:20. Korte ritten stuk onzuinig. Gemiddeld denk ik rond de 6.5L)100km.

Verstuurd vanaf mijn Pixel 7 met Tapatalk

Geplaatst
Hoi Marijn, dankjewel voor je snelle reactie. 
Voor een kinderwagen o.i.d. maakt de aflopende daklijn toch niet zo uit? 
Dus lijkt me dat je meer moeite heb als je meerdere koffers o.i.d. moet vervoeren
Zelf proberen is het beste natuurlijk, maar wat mijn ervaring met een kinderwagen is, is dat er meer dan dat alleen mee gaat. De daklijn loopt echt behoorlijk snel af en de auto heeft een hoge tildrempel. Zelfs een boodschappenkrat dicht bij de sluiting van de kofferbak zorgt ervoor dat je die net een centimeter of 2 naar achteren moet schuiven zodat de bak goed kan sluiten. Bij ons is een weekendje weg met 2 kids en een middelgrote hond altijd puzzelen qua ruimte.

Ik zou het gewoon eens proberen bij een dealer . Want qua looks zou ik altijd voor een Proceed kiezen

Geplaatst

Hoe vervoeren jullie de hond in de Proceed , ik heb geen enkele box kunnen vinden die in de Proceed past . Het gaat om een hond met schofthoogte 60 cm .

Voor een gezin met 2 kinderen is het een praktische auto , met looks .

Geplaatst
Hoe vervoeren jullie de hond in de Proceed , ik heb geen enkele box kunnen vinden die in de Proceed past . Het gaat om een hond met schofthoogte 60 cm .

Voor een gezin met 2 kinderen is het een praktische auto , met looks .

Rubberen mat tegen nattigheid en viezigheid, opklapbaar trapje en dan hond erin (schofthoogte van onze hond blijkt ook 60cm) en kofferbak dicht. Doordat de daklijn zo laag is kan de hond nooit over de achterbank heen komen.

Geplaatst

Bedankt voor je reactie , maar dan is er de kans dat ze aan de hoofdsteunen gaan kauwen , of iets anders , als de hond los in de kofferbak zit dan is de kans op krassen op het harde plastic en de achterruit heel groot 

Geplaatst
Bedankt voor je reactie , maar dan is er de kans dat ze aan de hoofdsteunen gaan kauwen , of iets anders , als de hond los in de kofferbak zit dan is de kans op krassen op het harde plastic en de achterruit heel groot 
Onze hond is 1.5 jaar oud nu en heeft dat allemaal nooit gedaan. Misschien geluk, maar ook onze vorige hond lag altijd zo in de kofferbak. We hadden een Berner, nu een kruising Berner / Labrador.

• Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...