ben de kraker Geplaatst 11 November, 2024 Geplaatst 11 November, 2024 Roest op de motorkap. Waarschijnlijk steenslag. Auto is 7 jaar oud. Dealer geeft niet thuis. Kia nederland verschuild zich achter de dealer. Hoezo 7 jaar garantie. Als consument sta je gewoon machteloos. Quote
gios Geplaatst 11 November, 2024 Geplaatst 11 November, 2024 Roest op de motorkap is geen garantie, dit is alleen als het van binnenuit naar buiten roest. En dan is het maar de vraag of je de beurten op tijd hebt gedaan ? Als er bij een onderhoudsbeurt visuele inspectie word uitgevoerd van de carrosserie word je er op geattendeerd. 1 Quote
ben de kraker Geplaatst 25 November, 2024 Topic Starter Geplaatst 25 November, 2024 Alle beurten op tijd. Geen opmerkingen van de garage. Steenslag geeft normaal witte plekjes. Je verwacht niet dat steenslag gaat roesten. De onderlaag is dan wel heel dun geweest. Quote
ehombie Geplaatst 26 November, 2024 Geplaatst 26 November, 2024 steenslag...ja de ene steen is wat dikker of scherper dan de andere... Maar omdat te claimen onder garantie...moet je van sterke huizen komen. Gevoelsmatig vind ik inderdaad de lak en/of grondlak dikte ook wat minder/dunner bij kia....maar dat kan ik geen kracht bij zetten, omdat ik dit niet kan meten of verifiëren. Ik durf wel te stellen de bodywork staal significant dunner is geworden de laatste jaren bij diverse merken/modellen. Ook gehoord van een schadeherstel man... ------ Leg evt wat geld apart voor toekomstige schade...dan laat je het toch mee spuiten, afh. hoe lang je ermee wilt rijden. Een auto blijft nooit nieuw als je hem gebruikt...gebruikerssporen blijf je houden. succes Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.