Wilbert Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Sinds kort maakt mijn Kia een tikkend geluid onder de motorkap. Alleen als de motor koud is tik het met de snelheid van het aantal toeren. Op een gegeven moment als de motor warmer wordt is het ineens afgelopen. Het geluid bouwt zich ook op, soms helpt het om de koppeling in te trappen wachten tot er weinig toeren worden gemaakt, dan gaat het geluid even weg. Een vriend van me zei dat het waarschijnlijk de kleppenstoters zijn. Nu heb ik dus totaal geen verstand van dat soort zaken dus heeft iemand op het forum hier ervaring mee, en zo ja hoe ernstig is dit? Ik zou het op zijn zachts gezegd vervelend vinden als ik binnenkort mijn blok aan poeder rijdt. Kan ik een hoge rekening verwachten, of zal dat meevallen? Gegroet, Wilbert van den Broek Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted December 11, 2009 Share Posted December 11, 2009 Dat ligt eraan. Motorschade ga je sowieso wel krijgen als je er te lang mee door rijdt. De kosten hangen af of je hydraulische klepstoters hebt of dat ze handmatig gesteld moeten worden. Het laatste is goedkoper want hydraulische klepstoters kan je weg gooien als ze lek zijn en daardoor dus gaan tikken. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
riodriver Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 welk model kia heb je,is het laatste model moet je wel volledige synth olie hebben een 0w40 anders gaan inderdaad je hydraulische klepstoters raar doen. is het alleen bij koude motor? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wilbert Posted December 12, 2009 Author Share Posted December 12, 2009 Ik heb een 1.3 rio ls uit 2003. De motor tikt idd alleen wanneer hij koud is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted December 12, 2009 Share Posted December 12, 2009 Ik heb een 1.3 rio ls uit 2003. De motor tikt idd alleen wanneer hij koud is. Gewoon niet te lang mee door rijden voor de zekerheid. Waarschijnlijk heb je hydraulische klepstoters, je kan als tijdelijke oplossing een klein beetje ATF olie in je carter erbij gooien. Maar je moet er wel echt wat aan laten doen. Waarschijnlijk is het ook maar gewoon 1 hydraulische klepstoter die lek is. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.