Breeze Geplaatst 13 November, 2024 Geplaatst 13 November, 2024 Goedendag allen. Als ik het goed heb begrepen worden deze postings niet intensief gelezen en gevolgd, maar ik doe toch maar een poging om mij te introduceren. Na 50 jaar Citroënist te zijn geweest heb ik een Kia Ceed SportsWagon 1,6 GDi PHEV DynamicPlusLine aangeschaft. En dat is een hele overgang die mij goed is bevallen. Als je uit een Xantia met 3 liter V6 komt is het (gecombineerde) vermogen van de Ceed slechts 10 kW minder en hij is ruim 100 kg zwaarder. De manier waarop dat vermogen wordt afgegeven is wel anders. Want als ik bij de X (met handbak) het gaspedaal intrapte gebeurde er gelijk iets. Bij de Ceed gaat hij gezapig in toeren klimmen en pas bij 'pedal to the metal' wordt er iets (E of ICE) bijgeschakeld en dan wil hij ook wel vooruit. Laat deze uitspraak vooral niet overkomen als kritiek, want het is eigenlijk het enige wat ik als opvallend anders ervoer. Voor de rest niets dan lof over kwaliteit van wegligging, stuureigenschappen, comfort, ruimte, enz. Na 2 weken bezit ben ik ongeveer op een kwart van het instruktieboek van 45 mm dikte. En daar heb ik veel vragen over en naar ik heb begrepen kan ik die het beste stellen bij het Ceed draadje. Achtergrond: pensionado, opleiding Wtb, werkzaam geweest in de scheepsbouw. Adri Quote
Breeze Geplaatst 3 December, 2024 Topic Starter Geplaatst 3 December, 2024 Wellicht interessant voor geïnteresseerden. Op mijn oude (Xantia) forum schreef ik een stukje over de ervaringen na een maand Ceed rijden. Daarbij moet je wel in het achterhoofd houden dat ik nog steeds niet helemaal over het verlies heen ben van mijn Xantia V6 Break. http://www.xantiaforum.nl/viewtopic.php?p=8958#p8958 Adri Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.