Audidriver4ever Geplaatst 19 November, 2024 Geplaatst 19 November, 2024 Ik ben heel tevreden over onze gebruikte Niro maar heb toch iets gemerkt wat misschien een probleem kan zijn c.q. wordt. Vandaar dat ik hoop dat het niet een onbekend fenomeen is. Ter info: de KM-teller staat nu op 65K en sinds de aanschaf van de auto (juli 2024) heb ik nu 4 keer meegemaakt dat bij het rustig wegrijden de bak soms een klap/schok geeft. Gelukkig heb ik nog tot midden 2025 BOVAG-garantie voor het geval dat.. Quote
Anoniem123 Geplaatst 19 November, 2024 Geplaatst 19 November, 2024 (aangepast) Hoe is het overige schakelgedrag? Schokt hij / slipt hij bij schakelen? Slipt hij bij kickdown? bij mijn Ceed is gisteren namelijk de koppeling van de dct bak vervangen ivm die klachten zie ook mijn topic bij problemen. 19 November, 2024 aangepast door MauriceDtc Quote
Audidriver4ever Geplaatst 19 November, 2024 Topic Starter Geplaatst 19 November, 2024 Dank voor je reactie. Ik merk geen geschok bij het schakelen. Wel viel mij op dat bij gebruik van kickdown dat de bak wel een CVT-bak lijkt. Ineens heel hoog in de toeren maar in eerste instantie weinig vooruitgang.. Dus dat probeer ik niet meer te doen. Quote
Anoniem123 Geplaatst 19 November, 2024 Geplaatst 19 November, 2024 (aangepast) 12 minuten geleden, zei Audidriver4ever: Dank voor je reactie. Ik merk geen geschok bij het schakelen. Wel viel mij op dat bij gebruik van kickdown dat de bak wel een CVT-bak lijkt. Ineens heel hoog in de toeren maar in eerste instantie weinig vooruitgang.. Dus dat probeer ik niet meer te doen. Dat had ik ook, dan slipt de koppeling. Hou het even in de gaten zou ik zeggen. staat wel in het instructieboekje dat de bak wat kan slippen bij kickdown, omdat hij dan niet zo snel de versnelling pakt (of iets in die trend) 19 November, 2024 aangepast door MauriceDtc 1 Quote
Jan D Geplaatst 19 November, 2024 Geplaatst 19 November, 2024 Volgens mij deed zich jouw probleem ook voor bij onze vorige Niro HEV. Een paar keer per jaar een schok / knal bij het wegrijden nadat hij daarvoor achteruit had gereden. Ik heb dat gemeld bij de garage, maar zij herkenden het niet en omdat maar een hele enkele keer gebeurde was het ook niet te reproduceren bij het garagebezoek. Er is dus nooit iets aan gedaan en het werd ook niet erger in de ruim 100.000 km die we er in hebben gereden. Volgens mij was het iets met het synchroniseren van de versnellingsbak bij het uit de achteruit naar 1e versnelling overschakelen. Bij onze nieuwe Niro HEV uit 2023 heeft zich het probleem niet voorgedaan. Deze heeft geen mechanische achteruit. Dat gaat hierbij op elektrisch. Quote
Audidriver4ever Geplaatst 9 Januari Topic Starter Geplaatst 9 Januari (aangepast) Vorige week een afspraak gehad voor de versnellingsbak. Ik had de 'storingen' al een paar maal aangegeven. Nu heeft de werkplaats het e.e.a. nagekeken en de versnellingsbakolie vervangen. Ik moet het nog wel in de gaten houden hoe het nu gaat. 9 Januari aangepast door Audidriver4ever Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.