Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Wie heeft er ervaring met slim laden van Zonneplan in combinatie met een e-Niro (2019)? Sinds twee weken een eigen laadpaal, waarmee ik slim kan laden. Probleem is echter dat de in de app van Zonneplan geplande laadsessies niet geaccepteerd worden door de auto. Dus laadpaal wil gaan laden, auto is niet ontvankelijk voor de geleverde stroom. 

Wanneer ik de auto loskoppel van de lader en weer aankoppel en dan direct het laden start dan accepteert de auto de laadsessie wel. Het lijkt erop dat wanneer het enige tijd duurt voordat een laadsessie start de auto in een soort ‘slaapmodus’ gaat en niet meer reageert op de laadpaal. 

Heeft iemand een idee, of ervaringen met slim laden/geplande laadsessie met een eigen laadpaal? Zijn er instelling te doen in de auto die de connectie met een laadpaal beïnvloeden?

Dank.

Groet Marco

aangepast door Marco_
Geplaatst

Ik heb ook een energiecontract bij Zonneplan en laat mijn laadpaal de auto opladen op goedkopere uren. Daarvoor moet de oplaadplanning in de auto worden uitgeschakeld, zodat de laadpaal bepaalt wanneer geladen wordt. Ik kan er ook voor kiezen de laadpaal alleen op de zonnepanelen laten laden, maar bij te laag vermogen van de panelen accepteert de auto dat niet en stopt de sessie.

Geplaatst

Dank voor je reactie Case. Even doorvragen vanaf mijn kant, om na te gaan in hoeverre onze situatie hetzelfde is. Heb je ook de laadpaal van Zonneplan? En gebruik je de Powerplay modus van de laadpaal of de ‘slim laden’ modus? 

De oplaadplanning van de Kia zelf heb ik nooit gebruikt, lijkt me dat die dan ook niet aan staat. Zal dat nog even controleren. 

Geplaatst

Nee, mijn Wallbox (Pulsar Plus) heb ik al 4 jaar. Toen bestond Zonneplan nog niet. Met de Wallbox energiemeter kan de laadpaal óf load balanceren óf 'smart' laden. Bij 'smart' laden wordt alle zonne-energie die anders teruggeleverd zou worden, naar de auto gedirigeerd.

• 3 maanden later...
Geplaatst
On 11/20/2024 at 11:04 AM, Marco_ said:

Wie heeft er ervaring met slim laden van Zonneplan in combinatie met een e-Niro (2019)? Sinds twee weken een eigen laadpaal, waarmee ik slim kan laden. Probleem is echter dat de in de app van Zonneplan geplande laadsessies niet geaccepteerd worden door de auto. Dus laadpaal wil gaan laden, auto is niet ontvankelijk voor de geleverde stroom. 

Wanneer ik de auto loskoppel van de lader en weer aankoppel en dan direct het laden start dan accepteert de auto de laadsessie wel. Het lijkt erop dat wanneer het enige tijd duurt voordat een laadsessie start de auto in een soort ‘slaapmodus’ gaat en niet meer reageert op de laadpaal. 

Heeft iemand een idee, of ervaringen met slim laden/geplande laadsessie met een eigen laadpaal? Zijn er instelling te doen in de auto die de connectie met een laadpaal beïnvloeden?

Dank.

Groet Marco

Heb je hier ooit nog een oplossing voor gevonden? Onze kia e-niro heeft namelijk precies hetzelfde probleem met de paal van zonneplan...

• 8 maanden later...
Geplaatst

Ik had eenzelfde probleem, maar na contact met Zonneplan kreeg in onderstaande advies. Sinds ik dit heb ingesteld laadt de auto elke keer keurig wanneer ik dat wil.

Voor uw Kia e-Niro is het inderdaad belangrijk dat ‘gepland laden’ in de auto zelf aanstaat, ook als u geen vertrektijd wilt instellen. Dit zorgt ervoor dat de Zonneplan Charge AC optimaal samenwerkt met uw auto. U zet gepland laden eenvoudig aan via het display in de auto: 
EV > Charge management > instellingen (wieltje). Hier kunt u vervolgens kiezen of u een vertrektijd activeert of juist uitzet.

Let op: door op het streepje vóór ‘vertrektijd 1’ of ‘vertrektijd 2’ te klikken, schakelt u deze functie aan of uit. Staat het streepje donker? Dan staat die specifieke vertrektijd én daarmee gepland laden uitgeschakeld. Voor een goede werking hoort er bij gepland laden altijd 00:00 t/m 23:59 te staan, zowel in de app als op het dashboard van uw auto. Zie hiervoor ook deze video: https://www.youtube.com/watch?v=w57uSs0PWA4

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...