Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

TPMS sensors TIP (highline)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Gezien ik nu half jaar inbezit ben van XCEED CD 1.6 TGDI met tpms sensors (heb liever met ABS sensors) maar vrouwlief vond dit model mooier....misschien een tip of ervaring van mij uit.

Laatst banden zomerset gewisseld met winterset. 

Dit op mijn gemak gedaan, auto op de brug, zomerwielen eraf, even navenschoongemaakt en wat gevet...

Even remschijfschroefjes losgemaakt en handvastgezet...(zodat ze me niet vast roesten tzt)

Winterset erop. En nu komt het...

1. Let even op dat je de auto 20min stil laat staan of ga gelijk een rondje rijden.
  2. Ga dan een stukje rijden boven de 30km/h (ca 20min) zodat de drukken afleesbaar zijn op je display. Dit kan ook minder tijd kosten....bijv 10 min

Zodat de TPMSsensor automatisch worden ingelezen

Mijn probleem was:

ik ben toen van mijn werkplaatsje naar huisgarage gereden (40m) en stil gezet

Hierdoor een vaste melding op display gekregen "Stuk rijden voor weergave"

Ik heb zelf een scantool, en met uitlezen de melding dat de automatische herkenning was mislukt. Dit klopte ook,  namelijk alle sensors ID waren allemaal herkend, echter alleen 1 bandpositie was juist herkend. Drukken en temps waren wel uit te lezen, met live data met een betere scantool*. Dat er geen stukje software is geschreven om dit goed te zetten "of te herstaren"...naja...ik ben geen kia ontwerper.

Ik heb toen met mijn scantool de juiste sensor ID's op de goede plek gezet en alles functioneerde weer.

Om nu weer "even" van banden te wisselen (met andere sensor ID's), om dit mogelijk recht te zetten was me teveel werk, maar misschien wel een optie als je geen scantool hebt.

*Als ik een scantool mag aanbevelen is het een tinkcar 689 BT als diy'er (liftime subscriptie/update, geen garantie voor eeuwig...maar toch) 

off topic:

Deze of vanaf +/-2019 generatie kia auto's hebben even verbinding nodig met een kia server o.i.d. zodat de scantool de module in kan....Ik heb namelijk ook nog een andere degelijke scantool (AUTEL MK906pro) waar mijn abonnement/subscriptie is verlopen dan, verrekt die het om WHEEL/sensor ID's weg te schrijven omdat die server verbinding tot stand moet brengen.

Ik heb ook een autel ts508WF om een TPMS relearn te doen naar elk wiel, maar dat doet die niet...mogelijk door bovenstaande. (zo zie je maar de perfecte tools bestaan niet....)

Deze autel tpms gebruik ik voor sensors te programeren/clonen bij defect of leeg.  

aangepast door ehombie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...