Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb gisteren mijn Niro EV geladen ( ik weet met dit weer ), maar toch na het laden geeft de app aan 440 km, na los koppelen en de auto geparkeerd te hebben, geeft de auto aan 378 km, hedenochtend staat de app nog op 437 km, auto nog niet gecontroleerd, is dit een normaal fenomeen , of is de app echt niet te vertrouwen ?

Geplaatst

Mijn ervaring na 6 jaar is dat als je de auto oplaad en kijkt in de app als de auto uit staat dat het aantal kilomerters hoger is dan als je de auto start.

Dit komt doordat als je de auto start het te rijden kilometers direct naar beneden gaat omdat airco en andere dingen aan gaan en de accu zich daar direct op aanpast. 
Daardoor zie je dus bij een uit staande auto meer kilometers in de app dan bij een stationair draaiende auto (met electronica, airco, ventilatie aan).

Daarnaast zoals je zegt zal het aantal kilometers ook afnemen door het weer maar dat wist je al.

Zo zie ik het en ik schrik daar zelf nooit van. In de zomer zal dit aantal n.l. veel minder zijn tenzij je de airco op standje vrieskist zet en het 35 graden buiten is :)
Hopelijk heb je hier wat aan, in mijn beleving is de app te vertrouwen, echter zoals met alles wel met een klein korreltje zout, het blijft electronica.

Geplaatst

Hartelijk dank voor je reactie, ik snap wat je zegt, bij mij stond alleen de verwarming aan, dus dat snap ik ook , maar blijft toch staan  dat het bijna een verschil is van ongeveer 20%, je hoeft tijdens het rijden niet op je app te kijken, maar stel dat je alleen op je app zou vertrouwen ipv wat er op het dashboard staat, kun je toch voor een onaangename verrassing te komen staan.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...