Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb misschien een gerelateerde vraag. Ik stel vaak een laadschema in om te laden op de goedkoopste uren. Desondanks wil ik soms laden als de batterij te weinig energie heeft. Ik start dan laden uit de app. Dan gebeurt het dat de auto begint met laden en dan na 15 of 20 minuten meldt de app dat het laden volgens schema is gestopt. Ik herhaal dan het proces van handmatig starten, daarna krijg ik binnen een aantal minuten weer de melding dat het laden gestopt is. Als ik een poos niet reageer krijg ik opeens de melding dat het laden volgens schema gestart is, dit alles buiten het door mij ingestelde schema! Ik heb mijn dealer ernaar gevraagd maar hij kon geen fout vinden. Moet ik het laadschema uitzetten voordat ik manueel kan laden? Bij een snellader treedt dit fenomeen niet op. Gisteren gebeurde het dat de klok een uur achterliep. Na opnieuw starten liep de klok weer goed. Bestaat er nog een soort van systeem update wat wij niet kunnen laden?

• 3 weken later...
Geplaatst

Ik laad zelf in de zomer op 2kW (1 fase, 60%) om te zorgen dat ik het overschot van mijn zonnepanelen zo goed mogelijk benut.

Ik heb het gedrag dat jij beschrijft ook wel eens gezien: dat de app meldt dat het laden beëindigd is, om vervolgens weer automatich verder te gaan. Bij mij kwam dat door de load balancing van de laadpaal: Zodra er op de betreffende fase een ander apparaat veel stroom trok werd door de load balancer de laadpaal gestopt, om weer verder te gaan zodra er weer voldoende stroom beschikbaar was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...