miro Geplaatst 9 Februari, 2025 Geplaatst 9 Februari, 2025 (aangepast) Hallo, ik heb een Kia Picanto van november 2014 met 140.000 km. Ik moet binnenkort de banden wisselen. Ik heb een paar vragen: Wat gebeurt er als de batterijen van het TPMS leeg zijn? Gaat dan het waarschuwingslampje branden? Zo ja, kan ik dit systeem uitschakelen? Wat is de procedure voor het inleren van de nieuwe sensoren? Mijn auto is een basismodel – zonder stuurbediening." Ik heb ook een OBD-Bluetooth dongle. Ik heb ook de RTL-SDR dongle. Ik zal vandag de sensoren data uitlezen. Ik neem aan dat ze sturen data een keer peer uur. Bij voorbaat dank! 9 Februari, 2025 aangepast door miro Quote
miro Geplaatst 9 Februari, 2025 Topic Starter Geplaatst 9 Februari, 2025 (aangepast) of zal ik de vragen anders stellen Wie rij een picanto 2 met winterbanden? Heb je TPMS sensoren op winterbanden? 9 Februari, 2025 aangepast door miro Quote
ehombie Geplaatst 10 Februari, 2025 Geplaatst 10 Februari, 2025 Kun jij de bandendruk aflezen? ergens in je klokken of mediascherm? Zoniet..dan heb je geen TPMS sensoren, maar "het passieve systeem" o.b.v. je ABS sensoren (omwenteling snelheid).* * Ik heb liever dit systeem, dan verplicht sensoren in je band...want die kunnen ook wel eens falen. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.