Xantia Geplaatst 17 Februari, 2025 Geplaatst 17 Februari, 2025 Goedemorgen, ik ben sinds een week in het bezit van een Kia Niro PHEV en er tot nu toe erg tevreden over en dus een newby op dit forum. Ik lees veel “horror” verhalen over een lege 12V accu met als gevolg het niet kunnen starten en over het oplossen hiervan m.b.v. een jumpstarter. Ik kan alleen niet vinden hoe je dit het beste kan uitvoeren. Op internet heb ik het onderstaande filmpje gevonden. Is er een verschil tussen een Kia Niro HEV en PHEV wat betreft het jumpstarten gezien de verschillende accu’s tussen deze 2? 1 Quote
HenkM Geplaatst 17 Februari, 2025 Geplaatst 17 Februari, 2025 1 uur terug, zei Xantia: Ik kan alleen niet vinden hoe je dit het beste kan uitvoeren. Volgens de handleiding (2024) zijn er 2 mogelijkheden: HEV heeft Li-ion accu en een "Battery reset" knop om te kunnen starten. PHEV heeft een PB-accu en kan worden gestart zoals in het filmpje wordt uitgelegd. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.