Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Sportage PHEV schakelt niet over op benzine

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zaterdag is mijn Sportage PHEV (bouwjaar 2024, 10k KM) stilgevallen langs de rijksweg. Auto weggesleept naar parkeerplaats. Chauffeur sleepdienst heeft de accukabel los- en vastgemaakt (gereset). Probleem was nog steeds aanwezig: auto schakelt niet over op benzine en de accu slechts 2%.

Chauffeur zet de auto op "sportdrive" en de motor slaat aan. Weer op weg gegaan en nat een tiental kilometers kon ik de auto op HEV schakelen. Bij thuiskomst accu opgeladen en alles werkt weer. Dealer heeft dit nog niet meegemaakt!

Zijn er Sportage PHEV eigenaren die dit hebben meegemaakt?

Geplaatst
5 uur geleden, zei Anne de Wit:

Zaterdag is mijn Sportage PHEV (bouwjaar 2024, 10k KM) stilgevallen langs de rijksweg. Auto weggesleept naar parkeerplaats. Chauffeur sleepdienst heeft de accukabel los- en vastgemaakt (gereset). Probleem was nog steeds aanwezig: auto schakelt niet over op benzine en de accu slechts 2%.

Chauffeur zet de auto op "sportdrive" en de motor slaat aan. Weer op weg gegaan en nat een tiental kilometers kon ik de auto op HEV schakelen. Bij thuiskomst accu opgeladen en alles werkt weer. Dealer heeft dit nog niet meegemaakt!

Zijn er Sportage PHEV eigenaren die dit hebben meegemaakt?

Ik ben geen Sportage PHEV eigenaar, maar heb een CEED SW PHVE uit 2022, waarmee ik hetzelfde heb meegemaakt. Ook bij bij heeft de pechdienst de accu losgekoppeld en weer aangekoppeld (en daardoor de foutmelding in het systeem gereset). En ook bij mij in protmodus gezet. Bij controle achteraf bij de dealer kon de fout niet meer in de boordcomputer worden gevonden en een oorzaak is ook nooit gevonden. Tot nu toe is het ook niet opnieuw weer voorgekomen.

Geplaatst

Ik denk dat je richting benzinepomp moet kijken. Lijkt er op dat deze soms niet inschakelt. Stekkertjes, relais.....?

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben dus niet de enige met dit euvel. Ter info, de sleepdienst meldde dat Kia een "goede" klant is😔

De dealer heeft mij ook niet verder kunnen helpen dan alleen de auto bij de dealer achterlaten, zodat zij er mee kunnen rijden tot het zich weer voordoet. Dat is voor mij geen oplossing!

Hij maakte een opmerking ter acceptatie dat deze auto vol elektronica zit en dus gevoelig voor storing. Het is goed dat de vliegtuigindustrie niet zo denkt.

Auto is pas 9 maanden oud met slechts 10.000 km. Uitval mag niet voorkomen, wat mij betreft.

Geplaatst
6 uur geleden, zei Anne de Wit:

Bedankt voor jullie reacties. Ik ben dus niet de enige met dit euvel. Ter info, de sleepdienst meldde dat Kia een "goede" klant is😔

De dealer heeft mij ook niet verder kunnen helpen dan alleen de auto bij de dealer achterlaten, zodat zij er mee kunnen rijden tot het zich weer voordoet. Dat is voor mij geen oplossing!

Hij maakte een opmerking ter acceptatie dat deze auto vol elektronica zit en dus gevoelig voor storing. Het is goed dat de vliegtuigindustrie niet zo denkt.

Auto is pas 9 maanden oud met slechts 10.000 km. Uitval mag niet voorkomen, wat mij betreft.

Allemaal dooddoeners, noem mij een auto die niet bomvol electronica ziet. En dat KIA een goede klant is, zal wel....sleepdienst zal het wel weten. 

En vwb de vliegtuigbouwers, daar vliegen de deuren sneller dan het vliegtuig waaruit ze komen🤣

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...