Sportage 5 PHEV
2023 -> heden
Alles over de Kia Sportage 5 PHEV vind je hier
15 topics in this forum
-
- 1 follower
- 2 replies
- 132 views
Hallo, Mijn Sportage schokt steeds erger met remmen op lage snelheden, Zodra de motor warm genoeg is om de EV mee te laten werken en ik rond de 20 a 30 (max 40) rij en dan plots ga remmen (niet te hard maar zeker niet te zacht, tot aan stilstand) schokt de achterkant flink. Ook een keer voor oranje spotlicht toen bij plots op de rem schokte de hele auto nog een stokje door. Met optrekken van stil in de EV schokt hij ook, maar minder erg. Zijn er meerdere die dit gevoel met hun Sportage hebben? Of iemand met een PHEV die dit wil proberen?
Last reply by Rick, -
- 1 follower
- 4 replies
- 164 views
Iemand ervaring met een thuislaadpunt / laadpaal. Wil er een aanschaffen voor mijn Sportage V PHEV. Laden uit eigen zonnepanelen heeft de voorkeur gezien de afschaffing van de saldering. Heb nu een paar lijntjes uitstaan voor offertes, hoor graag ervaringen.
Last reply by timsnaj, -
- 1 follower
- 2 replies
- 102 views
Beste Forumgenoten, Na het rijden van 2x een nieuwe Kia Carens, Kia Rio, Kia Niro en nu bijna 4 jaar de Kia Sportage Dynamic Plusline PHEV 2022 ben ik sinds afgelopen weekend overgestapt op een VW Tiguan PHEV 2026, in April wordt hij geleverd. De reden is dat deze wagen 1800kg mag trekken en de sportage slechts 1350kg. Hierdoor kan ik onze caravan die wij vorig jaar gekocht hebben weer terugzetten van 1350 naar 1500kg laadgewicht. Daarnaast is het zo dat ik in deze wintermaanden weinig of helemaal niet elektrisch rijd omdat wij veel kleine stukken rijden, de auto moet immers eerst warm worden wil hij elektrisch rijden en met stoel en stuurverwarmimg gebeur…
Last reply by timsnaj, -
- 4 replies
- 161 views
Sinds 2 maanden hebben we een Kia Sportage PHEV 2026.\ We hebben windgeruis aan de re-deur en dit al bij 70 km/u. KIA zegt hier niets aan te kunnen doen en dat dat alle Sportage's dit probleem hebben. Kan ik me eigenlik niet voorstellen. Graag hoor ik of er meerdere gebruikers zijn die dit probleem hebben en/of hadden en wat evt. de oplossing is hiervoor. Groet. Lucien
Last reply by Marc B., -
- 0 replies
- 88 views
Heb wat issues met deze neuwe auto in een document gezet, zijn voornamelijk software issues, waarvan je denkt, hoe is het in godsnaam mogelijk. Wie heeft dat zo gemaakt en wie heeft het vervolgens getest. Belangrijkste issue is dat geplanned opladen niet meer werkt, terwijl dat bij de vorige Kia Sportage van 2023 wel werkte. Ik heb een dynamisch energie contract dus laden op de ingestelde tijden is essentieel. Ben dus al een keer verrast dat ik in de ochtend met lege accu stond, terwijl ik verwachte dat die geladen zou worden 's nachts. Ik zet nu de wekker 's nachts kijk dan op telefoon in de kia app, zie dan dat laden weer niet gestart is, druk op de start laden knop en …
Last reply by Jimmy Venema, -
- 1 follower
- 2 replies
- 141 views
Goedendag, Ik heb een vraag; Als ik met de caravan rijdt en de cruise control aanzet gaat ook de "lane follow assist" aan. Als ik dan niet helemaal tussen de lijntjes rijdt gaat de auto automatisch corrigeren, met als gevolg dat de caravan even gaat slingeren, dit vindt ik irritant. Daarna zet ik dit meestal ook uit. Het vreemde is nu ; zonder caravan, en cruise control aanzet krijg ik geen "lane follow assist". Waarom met een aanhanger rijden dan wel? En kan ik dit ook uitzetten in een menu? ( het rechter symbool bedoel ik op de foto)
Last reply by BarneyRubble, -
- 1 follower
- 3 replies
- 230 views
Zag gisteren dat ik weer een nieuwe update via OTA kan downloaden en installeren. Benieuwd wat deze nu weer teweeg gaat brengen, wil hem vanmiddag gaan uitvoeren, ben benieuwd.
- 1 follower
- 0 replies
- 91 views
Mijn Kia Sportage PHEV is nu 18 maanden oud (23.000 km) en heeft me inmiddels 5 keer in de steek gelaten. Een keer de "koelflappen", een keer schakelde de auto niet over op benzine waardoor stilgevallen op de A2, twee keer niet kunnen wegkomen omdat de 12V accu leeg was en nu kan ik alleen nog op benzine rijden, omdat de "oplaad control unit" defect is. Heb ik nu alle Kia problemen meegemaakt of zijn er nog andere problemen die ik misschien voor kan zijn. Nogmaals, auto rijdt top maar is onbetrouwbaar.
Last reply by Anne de Wit, -
- 1 reply
- 139 views
ik ben bezig om mij dashcam via een hardwire kit aan te sluiten. heeft iemand dit al meer gedaan en weet op welke zekeringen ik hem het beste kan aansluiten in het dashboard kastje? met geschakelde en vaste voeding.
Last reply by Rick O, -
- 6 replies
- 385 views
Mijn PHEV GT Plus Line heeft een fraaie vloermat met dito logo aan de bestuurder kant. Wat me echter opvalt is dat deze mat bij het gaspedaal wat aan de korte kant is. Er is een afstand , maar vooral hoogte verschil tussen mat en vloer vóór het gaspedaal hierdoor. Het is me al een paar maal gebeurd dat de hak van mijn schoen over de rand stond en ik bij (plotseling) remmen bleef haken achter de mat. Aangezien de mat vastgeklikt zit is verschuiven ook niet mogelijk. Is dat bij andere uitvoeringen van deze mat ook zo? Dit is niet zo veilig in mijn beleving.
Last reply by Murcielaygo, -
- 5 followers
- 170 replies
- 49.4k views
Bij deze een Topic voor Vragen, Info en Tips m.b.t. het opladen of van de PHEV versie. Ook informatie over het aanleggen van stopcontacten, laadpalen etc. is welkom.
- 1 follower
- 1 reply
- 462 views
Bij mijn MY25 PHEV kan ik handmatig kiezen tussen HEV en Auto mode als hybride mode. Ik kan niet goed vinden wat nu het verschil is tussen beide modes in de handleiding. Wat is dan de “begin stand”, waar geen visuele aanduiding van is in het dashboard? Ik heb gemerkt dat in de Auto stand de accu onder het rijden iets meer wordt opgeladen, tot zo’n 8km actieradius, waar dat in HEV meestal maar 4km is alvorens weer te gaan ontladen. Ik kom in geen enkele stand boven de ong 30% accu opladen bij lange stukken snelweg. Bij flinke afdalingen in de bergen is 14km actieradius wel gelukt. Ik snap dat opladen onder het rijden extra verbruik geeft uiter…
Last reply by SpeedyG, -
- 1 follower
- 11 replies
- 873 views
Weet iemand of je kan zien hoeveel elektrische kilometers je auto heeft gereden, dus elektrische en de km op de motor Gr
Last reply by Breeze, -
- 5 replies
- 569 views
Zaterdag is mijn Sportage PHEV (bouwjaar 2024, 10k KM) stilgevallen langs de rijksweg. Auto weggesleept naar parkeerplaats. Chauffeur sleepdienst heeft de accukabel los- en vastgemaakt (gereset). Probleem was nog steeds aanwezig: auto schakelt niet over op benzine en de accu slechts 2%. Chauffeur zet de auto op "sportdrive" en de motor slaat aan. Weer op weg gegaan en nat een tiental kilometers kon ik de auto op HEV schakelen. Bij thuiskomst accu opgeladen en alles werkt weer. Dealer heeft dit nog niet meegemaakt! Zijn er Sportage PHEV eigenaren die dit hebben meegemaakt?
Last reply by AnneM, -
- 0 replies
- 351 views
Het opladen remote stoppen middels de Kia Connect App werkt maar eventjes. Na een paar minuten start het opladen weer gewoon opnieuw. Is dit bij anderen ook zo?
Last reply by cismo14,