Jump to content
Onderdelenshop24.com

Sportage schokt met remmen op lage snelheid

Recommended Posts

Posted

Hallo,

Mijn Sportage schokt steeds erger met remmen op lage snelheden, 

Zodra de motor warm genoeg is om de EV mee te laten werken en ik rond de 20 a 30 (max 40) rij en dan plots ga remmen (niet te hard maar zeker niet te zacht, tot aan stilstand) schokt de achterkant flink.
Ook een keer voor oranje spotlicht toen bij plots op de rem schokte de hele auto nog een stokje door.
Met optrekken van stil in de EV schokt hij ook, maar minder erg.

Zijn er meerdere die dit gevoel met hun Sportage hebben? Of iemand met een PHEV die dit wil proberen?

• 1 month later...
Posted

Bij Het optrekken in ev modus ‘schokt’ die omdat de bak meeschakelt denk ik, of hij bootst een gevoel van schakelen na. Heb t nagevraagd bij de dealer en dit antwoord kwam er vaag uit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Posted

Dank voor je reactie,

Ik heb het de eerste 2 jaar van de auto nooit gehad/gemerkt, pas sinds inmiddels een jaar nu heb ik het probleem. 
Op FB lees je ook vaker vergelijkbare meldingen, echter benoemen ze het allemaal net iets anders steeds. Maar ook alleen als de EV warm genoeg is en meedoet.

• 1 month later...
Posted
Op 5-2-2026 om 17:16, zei O:

Bij Het optrekken in ev modus ‘schokt’ die omdat de bak meeschakelt denk ik, of hij bootst een gevoel van schakelen na. Heb t nagevraagd bij de dealer en dit antwoord kwam er vaag uit

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Het was iets van de kleppen van de automaat, die zijn vervangen en het probleem is weg.

Posted
1 minuut geleden, zei O:

Mooi dat t opgelost is, onder garantie?

Yes gelukkig wel :)