Picardo Geplaatst 13 Maart Geplaatst 13 Maart Ik had een vraag over het rijden. Ik heb elektrisch rijden geselecteerd. Maar toch zie ik in het scherm dat vaak de motor aanslaat en het verbruik omhoog gaat. Nu vraag ik me af waarom steeds de motor oplicht en dan staat er opladen in het scherm. en dat soms gewoon 20 km achterelkaar. Ik ga er vanuit dat de accu opgeladen word. Maar is dat in te stellen dat het minder is. Het verbruik word er namelijk niet beter van. En het lijkt me zoveel.. Ik kan er niets over vinden in het menu. Quote
timsnaj Geplaatst 13 Maart Geplaatst 13 Maart De kachel werkt op de benzine motor, heb ik begrepen. Quote
O Geplaatst 13 Maart Geplaatst 13 Maart Ik had een vraag over het rijden. Ik heb elektrisch rijden geselecteerd. Maar toch zie ik in het scherm dat vaak de motor aanslaat en het verbruik omhoog gaat. Nu vraag ik me af waarom steeds de motor oplicht en dan staat er opladen in het scherm. en dat soms gewoon 20 km achterelkaar. Ik ga er vanuit dat de accu opgeladen word. Maar is dat in te stellen dat het minder is. Het verbruik word er namelijk niet beter van. En het lijkt me zoveel.. Ik kan er niets over vinden in het menu.Als je de verwarming hoger dan 19 graden zet, dan gaat de motor aan om de auto te verwarmen, er zit geen stand kachel in dus moet het op die manier. Tevens als je veel gas geeft, meer dan de accu aan kan dan springt de motor er ff bij. Wil je echt compleet elektrisch rijden dan kachel uit of onder 19 graden zetten en stoel verwarming aan. Sportage PHEV GT plusline Quote
Picardo Geplaatst 13 Maart Topic Starter Geplaatst 13 Maart Duidelijk, die kachel ga ik eens proberen..... Leuke testcase.. En de airco gaat die ook op de benzinemotor? Quote
cismo14 Geplaatst 13 Maart Geplaatst 13 Maart Wat ik sowieso merk als ik ergens staat te wachten met draaiende motor en dan de airco uitschakel, dat ice direct gestopt wordt. Airco weer terug aan, en ice wordt direct weer terug gestart. Dat heb reeds diverse keren kunnen ervaren. Quote
O Geplaatst 13 Maart Geplaatst 13 Maart Duidelijk, die kachel ga ik eens proberen..... Leuke testcase.. En de airco gaat die ook op de benzinemotor?Ja had exact t zelfde namelijk, heb t wiel weer opnieuw uitgevonden, airco lijkt me ook uiteindelijk. Sportage PHEV GT plusline 1 Quote
cismo14 Geplaatst 15 Maart Geplaatst 15 Maart (aangepast) Gisteren nog eens een testje gedaan. Rustig rijden in de stad ( EV accu op 50%) en dan airco uitzetten, en zie daar de ice schakelde zich direct uit. Optimaliseren EV rijden en minimaliseren benzine verbruik, gebruik airco aanpassen. Maar ja waarom hebben we dan deze PHEV aangeschaft? 15 Maart aangepast door cismo14 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.