Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb een kia sportage HEV  hybride 2024

de auto geeft contenu  foutmeldingen aan  camera en sensoren . garage geweest en sensoren  vervangen  .

en foutmeldingen kwamen terug  .ze zijden dan ligt het aan je stuurhuis of stuurcalom daar zouden  sensors en zo in zitten en die zouden moeilijk doen .

auto binnen gebracht de maandag  voor het stuurhuis  te vervangen en ineens zijn  onderhoud te doen . onderhoud is gebeurt  nu kunnen ze het nieuw stuurhuis  niet updaten garage heeft alles geprobeerd en het lukt niet  dus ze steken terug  het oude stuurhuis in en ze proberen terug die te koppelen met de auto en die neemt het ook niet aan  .de garage  heeft kia gecondacteerd en ze weten het ook niet hoe het komt  dus auto staat nog altijd   bij de garage  en dat is nu 1 week  

leuk is iets anders 

PXL_20250324_103428802.jpg

Geplaatst

Een net briefje aan de garage schrijven. Daarin vertel je kort wat er is gebeurd en je stelt de garage verantwoordelijk voor het in orde maken van de auto.
Vervolgens geef je een redelijke termijn aan (bij voorbeeld 14 dagen) waarbinnen een en ander in orde moet zijn en anders wil je de koop ongedaan maken.

Laat je niet wegsturen met 'KIA is verantwoordelijk'; de garage heeft jou de auto verkocht dus zij zijn jouw aanspreekpunt.

Het lijkt misschien allemaal wat overdreven en formeel, maar je moet voorkomen dat dit zich weken en weken gaat voortslepen.

Geplaatst
5 uur geleden, zei Wim-A:

Goede middag Wim-A

Oke bedankt .

maar de garage kan er toch niks aan doen  het is de schuld van kia zelf toch .

ze vinden het ook vervelend  de garage  ik heb wel een vervang wagen gekregen  die ze zelf niet kunnen uitgeven aan  iemand anders nu  en dat begrijp ik wel  dat de garage dit zecht tegen mij want normaal  moest ik de vervang wagen betalen per dag en dat is nu wel niet .

en blijkbaar  zit kia zelf met zijn handen in hun haar hoe  ze het moeten oplossen want ze weten het blijkbaar niet  zecht die van de garage .

als ik iets  meer weet dan laat ik het jullie weten 

groetjes van peter vereycken 

5 uur geleden, zei Wim-A:

Geplaatst

Zoals ik zei: Laat je niet wegsturen met 'KIA is verantwoordelijk'; de garage heeft jou de auto verkocht dus zij zijn jouw aanspreekpunt.

Geplaatst

Zeker.
Zoals ik zei: Vervolgens geef je een redelijke termijn aan (bij voorbeeld 14 dagen) waarbinnen de auto in orde moet zijn en anders wil je de koop ongedaan maken.

Het lijkt best een grote stap, maar je staat volkomen in je recht.
Je hebt bijna een halve ton neergelegd voor een auto, en daar mag best een keer iets aan stuk gaan, maar dan moet dat op redelijke termijn worden hersteld.
En als er dan zoveel stuk gaat en men zegt alleen 'ja, wij weten het ook niet' is het echt niet jouw probleem, maar het probleem van degene die jou die auto heeft verkocht.

Misschien vind je het griezelig maar als je niks doet rijd je wie weet hoelang nog in een leenauto en dat was nooit je bedoeling, toch?

Geplaatst

Wim-A heeft 100% gelijk. Deze discussie is hier vaker aan de orde geweest.

Je moet inderdaad wel in actie komen.

Geplaatst

hey Wim -A

Gisteren naar de garage geweest en  ik ik gaf het papier af en die zij in belgie telt het niet . 

Ik zij waarom niet  jullie zijn verantwoorlijk van de auto  van levering en zo . 

Hij zij we zijn er mee bezig  en als je wilt stuur dan een  email  naar kia  zelf  want wij krijgen geen antwoord 

dus ik heb juist een  email gestuurd naar kia zelf  voor te vragen wat er nu gaat gebeuren met mijne auto 

en dat ik graag een antwoord wil weten  .

als ik iets meer weet dan laat ik het jullie weten 

groetjes 

Geplaatst
2 uur geleden, zei peter vereycken:

in belgie telt het niet

Ik heb nog nooit zoiets belachelijks gehoord. Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?

Geplaatst

Hey Wim

Ik snap het ook niet ik heb gezecht ik wil meer weten binnen de 14 dagen of ik  stap hoger op 

de email is verstuurd naar kia belgie   dus afwachten wat ze gaan doen 

ik heb er bij gezet dat mijne auto  van in het beging  dat ik die had foutmeldingen gaf problemen met sensoren en camera's  en natuurlijk het stuurhuis mee vermeld .

en dat ik mijne auto betaal per maand en dat  die nu  maar staat op de parking van de garage en dat ik daar niks aan heb 

.en ja ik heb rechtbij standverzekering zelfs met een onium  verzekering 

Geplaatst

ja ik heb rechtbij standverzekering zelfs met een onium  verzekering

Dan zou ik die zeker even inschakelen. Informeer ze in elk geval dat dit nu loopt en dat de dealer zn verantwoordelijkheid niet neemt maar het afschuift naar de importeur/fabrikant.

Geplaatst

Goede avond  Wim 

dit heb ik nu gekregen van kia belgie 

KBE Info<info@kia.be>

Aan:U
Wo 16/04/2025 16:35

Geachte heer Vereycken,

Ik contacteer u naar aanleiding van uw email van 16 april, die wij goed ontvangen hebben en waarvoor wij u danken.

Om uw aanvraag van de allerbeste manier te behandelen, zullen wij uw dossier analyseren in samenwerking met uw Kia partner, Vermant.

Na deze analyse zullen wij u, rechtstreeks of via uw Kia partner, zo spoedig mogelijk een antwoord bezorgen.

Wij danken u bij voorbaat voor uw geduld en blijven tot uw beschikking indien u verdere vragen zou hebben.

Met Vriendelijke Groeten,

Aan:U
Wo 16/04/2025 16:Geachte he

Geplaatst

dank u  Wim  

te juist naar de garage gebeld en kia belgie heeft contact gehad met de garage .

De garage moest alles door sturen  en heeft alles door gestuurd  nu wachten dat hij antwoord krijgt .

duimen nu  meer kan ik nu niet doen 

en als ik meer weet dan laat ik het julle weten en bedankt voor de goede raad 

Geplaatst

hmmmmmmmmmm, klinkt als: heeft u nog even?

• 4 weken later...
Geplaatst

hey Wim-A

Ik heb mijne auto terug van de garage  vrijdag gaan hallen .

Ze hebben de fout gevonden  aan het stuurhuis de kabel boom  daar zit een fiche op en  dat gaf slecht contact  ze hebben de fiche  vernieuwt en   verloppig  geeft hij geen foutmeldingen  meer .

woensdag  met de grote baas gepraat   en ik vroeg voor een andere auto  omdat kia belgie geen antwoord gaf  wat er ging gebeuren  .dus  Ik kreeg gelijk  van de grote baas  dus alles in orden aan het maken voor een nieuwe auto  papieren getekend en zo   en vrijdag kreeg ik telefoon uwe auto ik klaar je kunt die komen hallen . dus ik heb een nieuwe auto besteld  kia sportage my 25GT LINE HEV dat wordt de nieuwe de kleur is de zelfde als ik nu heb en dat is PENTA METAL   .Dus nu wachten  dat ik telefoon krijg dat ik de nieuwe mag gaan hallen 

groetjes van peter 

Geplaatst
27 minuten geleden, zei peter vereycken:

hey Wim-A

Ik heb mijne auto terug van de garage  vrijdag gaan hallen .

Ze hebben de fout gevonden  aan het stuurhuis de kabel boom  daar zit een fiche op en  dat gaf slecht contact  ze hebben de fiche  vernieuwt en   verloppig  geeft hij geen foutmeldingen  meer .

woensdag  met de grote baas gepraat   en ik vroeg voor een andere auto  omdat kia belgie geen antwoord gaf  wat er ging gebeuren  .dus  Ik kreeg gelijk  van de grote baas  dus alles in orden aan het maken voor een nieuwe auto  papieren getekend en zo   en vrijdag kreeg ik telefoon uwe auto ik klaar je kunt die komen hallen . dus ik heb een nieuwe auto besteld  kia sportage my 25GT LINE HEV dat wordt de nieuwe de kleur is de zelfde als ik nu heb en dat is PENTA METAL   .Dus nu wachten  dat ik telefoon krijg dat ik de nieuwe mag gaan hallen 

groetjes van peter 

Fantastisch!!  De aanhouder wint dus ook in België.

Geplaatst

hey Wim -A 

Het mag wel zekker  het was de moeite waard 

Morgen zou de nieuwe auto toe komen en dan kan ik de auto gaan bekijken in de garage dus wachten  op telefoon en dan is het de papieren  aanvragen   van de auto en  wachten op de inschrijving .  als ik de auto heb dan stuur ik wel een foto 

En bedankt  

groetjes van peter 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...