deniz_ Geplaatst 11 April, 2025 Geplaatst 11 April, 2025 Goedendag beste KIA rijders, Ik ervaar sinds een paar dagen het volgende probleem.... Wat kan ik proberen om dit te verhelpen? De achterklep gaat dicht, maar valt niet in het slot. Er is geen vacuümwerking (de "zuig" die je normaal hoort bij automatische sluiting). Je moet handmatig duwen om de klep volledig te sluiten. Bij sluiten hoor je 5 piepjes, maar de klep opent niet volledig als je probeert te openen. Quote
Oplossing ehombie Geplaatst 11 April, 2025 Oplossing Geplaatst 11 April, 2025 ik zou in eerste instantie uitlezen.... ik heb hieronder evt een initiatie proces . 1 Quote
deniz_ Geplaatst 12 April, 2025 Topic Starter Geplaatst 12 April, 2025 Goedemorgen, Bij het uitlezen geeft deze echter geen foutmelding. Quote
deniz_ Geplaatst 12 April, 2025 Topic Starter Geplaatst 12 April, 2025 Door de screenshot en wat google werk is het probleem opgelost. Zet het contact aan (IGN ON) Dus niet alleen de accessoires, maar echt de contactpositie. Open de achterklep volledig (elektrisch of handmatig) Druk de binnenste knop van de klep in (PTG inner switch) ➤ Deze knop zit meestal aan de onderkant van de klep. Houd deze knop ingedrukt en druk tegelijkertijd op de buitenste handgreepschakelaar ➤ Dus twee knoppen tegelijk indrukken: binnen én buiten. Houd beide knoppen ingedrukt tot je een "beep" hoort Laat los, sluit de klep handmatig helemaal dicht ➤ Druk hem stevig in het slot. Open de klep opnieuw met de buitenste handgreep ➤ Je hoort weer een "beep" Wacht tot de hazard lights (knipperlichten) twee keer knipperen ➤ Dit betekent dat de reset is gelukt. 1 Quote
ehombie Geplaatst 12 April, 2025 Geplaatst 12 April, 2025 Bedankt voor terugkoppeling! Dan heeft het ook zin om iemand te helpen. (sorry screenshot is net afgekapt, maar tekst was leesbaar). ik heb alle documenten van xceed gedownload in pdf staan. wanneer accu spanning (te lang) is afgeweest kan dit gebeuren, las ik snel... 1 Quote
ehombie Geplaatst 3 Juni, 2025 Geplaatst 3 Juni, 2025 (aangepast) Toevallig laatst "probleem" gehad dat deze niet meer adequaat opende. bij openen viel hij net weer in slot...of het slot mechanische sloot te snel. leek wel of de computer dacht dat de klep iets verder openstond, maar de klep was nog niet zover. bovenstaande reset uitgevoerd en werkt weer geruime aantal openingen en sluitingen. Ontstaan probleem.: ik denk dat met sluiten of openen iets geforceerd is gegaan waardoor hij de tel kwijt is (hij houdt het aantal omwentelingen bij van de motor Volgens mijn zoon heeft de klep ook een keer niet de softclosewerking gedaan... met uilezen geen foutcodes in tailgate module: bij live data met een betere scantool stond bij 3 probleem evts: latch problem 3 Juni, 2025 aangepast door ehombie aanvulling Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.