Paulus28 Posted May 5 Posted May 5 Mijn Kia EV6 kan niet meer snelladen (DC Charging). Thuis aan de laadbox kan ik hem wel opladen. Heeft iemand een idee? Quote
RBu Posted May 5 Posted May 5 Hoi Paulus28, Heb je meerdere oplaadpunten geprobeerd? Door veel gebruik, zijn bij sommige oplaadstations de stekkers slechter geworden en maaken hierdoor minder goed contact. Hierdoor kan het voor komen dat de laadstation de auto niet herkend. Of dat het opladen stopt bij de kleinste beweging van de stekker. Mogelijk dat een ander oplaadstation wel werkt. Wat ook mogelijk is, is dat één van de twee pennen van de DC aansluiting van de auto is beschadigd. Dit heeft een collega van mij mee gemaakt met zijn Volvo. Doordat de stekker van het laadstation versleten was, heeft deze tijdens het laden slecht contact gemaakt en daardoor is één "pen" gesmolten. Deze zitten achter de zwarte dop die je moet verwijderen als je wild snel laden. Bijde "pennen" moeten er het zelfde uit zien. En er moet aan het einde van de "pen" een plastic dopje zitten waardoor je het metaal van deze "pen" niet zomaar met je vinger aan zou kunnen raken. Als dit allebij goed is, toch een ritje lans de dealer? Quote
Paulus28 Posted May 6 Author Posted May 6 Dank je wel voor je antwoord. Ik heb geprobeerd te laden bij 6 verschillende laadpalen waarvan 1 nieuw was. Helaas zonder resultaat. Ik zie geen corrosie op de pennen dus dat zou goed moeten zijn. De laadpaal geeft aan dat hij geen connectie kan maken met de auto, het lijkt op een communicatie fout. De ICCU is het denk ik niet omdat Level 1 en 2 laden geen probleem is. Ik laad eigenlijk bijna nooit bij een DC laadpaal, altijd thuis aan de laadbox. Wel erg vervelend als je bijvoorbeeld in het buitenland stil komt te staan. Quote
Recommended Posts