Jump to content

Recommended Posts

Posted

Als toekomstig KIA rijder zal ik me ook even voorstellen. Mijn naam is Peter uit Noord Holland (Venga OK) en zal vanaf begin Januari in een KIA gaan rijden. Een Venga.

De afgelopen 3,5 jaar heb ik een Suzuki Swift Shogun gereden. Dit is me prima bevallen. Nu echter ons zoontje groter wordt, wordt de auto wat aan de kleine kant.

Al geruimte tijd volg ik de Venga (toen nog No 3 concept) op internet. Met mijn lengte van 1,94 was ik met name benieuwd of het schuine voorraam het productiemodel ging halen. Helaas. Toch bleef de interesse. Eind November hebben we proef gereden en dit beviel erg goed. Een week later heb ik dit nogmaals gedaan in een X-ecutive uitvoering en bleef overtuigd van de Venga. Heb gekozen voor de 1.4 E-ecutive, in donker grijs, met panorama dak en navigatie pakket. Voor mij is dit de eerste KIA. Ben heel benieuwd hoe me (ons) dit gaat bevallen!

Posted

Hallo Peter,

Ik heet je van harte welkom op dit forum. Een mooie auto heb je gekocht, dat is zeker. Dezelfde uitvoering en kleur heb ik in gedachten, maar dan met 1.6 motor. Waarom heb jij specifiek gekozen voor de 1.4 motor?

In ieder geval heel veel plezierige en veilige kilometers straks gewenst in je nieuwe 'first' Kia.

Posted

Hoi Smart,

Vergeleken met de Swift is de 1.4 van de Venga al een stuk krachtiger. Daar komt bij dat ik geen hardrijder ben en meer van het zuinig rijden ben. Voor mij is de 1.4 dus genoeg.

Posted

Hallo Venga OK,

Leuke auto die Venga, ik denk dat dit model voor Kia misschien wel "HET" model gaat worden.

Een mooie auto heb je aangeschaft, ik heb zelf ook een 1.4 x-tra met comfort pakket aangeschaft.

Groet

Peter

Posted

Venga OK,

Van harte welkom op dit forum vanuit het mooie Limburg. Hoop voor jouw dat het wachten op de nieuwe Venga je geen slapeloze nachten geeft.

Groetjes,

Relena

Guest GreyGriffin
Posted

Hallo Peter,

Welkom op het forum! En gefeliciteerd met de aankoop van je Venga. Ik ben het met je eens dat de 'diagonaal' in het dak van de concept-versie best in de definitieve uitvoering had mogen terugkeren. Maar dat was kennelijk net een brug te ver. Wil je je nieuwe aanwinst voor ons fotograferen als-ie is gearriveerd?

Vriendelijke groet van

GreyGriffin

Posted

Venga OK,

Ook vanuit het (Nu wel besneeuwde) Belgisch - Limburg een warm en welgemeend welkom.. De Venga wordt hier goed vertegenwoordigd..

Ik wens je veel rijplezier en veilige kilomters toe als hij/zij er is..

En ik sluit me volledig aan bij GreyGriffin, Foto's zijn altijd welkom.. Ook als het weer misschien minder leuk mee doet..