Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Onlangs toch maar een Dongle gekocht en geïnstalleerd, ik was het zat om iedere keer de iPhone aan te sluiten met een kabel.

Helaas zie ik maar 10 seconden het oplaad icoontje branden, dit herhaald zich om de 20 minuten. Resultaat is dat de telefoon niet opgeladen wordt, tijdens een rit van 1.5 uur loopt mijn batterij percentage terug met 45%. Op de terugweg IPhone 14 verbonden met de Dongle, exact hetzelfde resultaat. 

iPhone 16 is voorzien van een speciaal hoesje geschikt voor draadloos opladen (wat thuis prima gaat met de draadloze oplader) ook zonder hoesje in de auto heeft geen effect.

Werkt het zo slecht of is de draadloze oplader defect?

Geplaatst

Vooralsnog in mijn auto geen problemen gehad. lader gebruikt met 3 verschillende toestellen (allemaal Android). Ik heb wel een keer in de zomer gehad dat het behoorlijk warm was in de auto en het toestel ook zeer warm was. Dan schakelt draadloos laden uit ivm te warm worden/veiligheid. 

Geplaatst
5 uur geleden, zei ErwinSP:

Dan schakelt draadloos laden uit ivm te warm

En dat gebeurt soms te snel, dat zal ook wel het probleem van TS zijn.

Geplaatst
3 uur geleden, zei Wim-A:

En dat gebeurt soms te snel, dat zal ook wel het probleem van TS zijn.

Dat lijkt me sterk, aangezien de iPhone absoluut niet warm wordt en het bliksem tekentje maar 10 seconden actief is. 

Geplaatst

Ik denk voordat ik naar de dealer ga, eerst nog even wat uittesten:

Dongle (Carme) verwijderd, nu laden beide telefoons draadloos op!

Het kan toch niet zo zijn dat als de dongle aangesloten is op de USB A poort (advies van de fabrikant van de dongle) het draadloos opladen uitschakelt wordt?

Dongle weer teruggeplaatst en draadloos opladen werkt niet, dongle er weer uit draadloos opladen werkt weer.

Nu is natuurlijk de vraag is dit exemplarisch voor dit merk dongle, wie gebruikt er een Carplay dongle? Graag hoor ik welk merk jullie gebruiken.

Geplaatst
1 uur terug, zei surfingjohn:

Ik denk voordat ik naar de dealer ga, eerst nog even wat uittesten:

Dongle (Carme) verwijderd, nu laden beide telefoons draadloos op!

Het kan toch niet zo zijn dat als de dongle aangesloten is op de USB A poort (advies van de fabrikant van de dongle) het draadloos opladen uitschakelt wordt?

Dongle weer teruggeplaatst en draadloos opladen werkt niet, dongle er weer uit draadloos opladen werkt weer.

Nu is natuurlijk de vraag is dit exemplarisch voor dit merk dongle, wie gebruikt er een Carplay dongle? Graag hoor ik welk merk jullie gebruiken.

Ik gebruik een dongle van Carlinkit, de Mini SE. Deze is aangesloten op de USB A en werkt perfect. Ook het draadloos opladen (iPhone 15 pro) gaat zonder problemen. 

Succes!

Geplaatst (aangepast)

Ik gebruik een AAwireless Two. Gebruik van dongle en tegelijkertijd draadloos laden werkt prima. Binnenkort komt de Wireless Two+ uit. Deze ondersteund ook Apple

aangepast door ErwinSP
Geplaatst

Vanochtend de Carlinkit 5.0 geïnstalleerd en nu werkt het draadloos opladen wel! Hele vreemde zaak dat de vorige dongle (CarMeMini) het draadloos opladen blokkeert. Maar goed het probleem is opgelost.

• Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...