Kees Van Oosterhout Geplaatst 9 Juni, 2025 Geplaatst 9 Juni, 2025 Hallo. Ik gebruik een dongle voor carplay, maar ik heb op mijn telefoon heel wat muziek staan en wil die graag kunnen afspelen (eventueel via carplay) Aangezien ik dus geen usb poort overheb omdat daar de dongle zit kan dit niet via een stick (of is het mogelijk om een usb splitter te gebruiken 1voor carplay en 1 voor muziek?) Graag zou ik de muziek zoals ze in mijn telefoon staan in mappen kunnen weergeven. Alvast bedankt. Quote
ed.juh Geplaatst 12 Juni, 2025 Geplaatst 12 Juni, 2025 Je kan toch via bluetooth een connectie maken Quote
Kees Van Oosterhout Geplaatst 12 Juni, 2025 Topic Starter Geplaatst 12 Juni, 2025 Dank voor je bericht. Dit gaat schijnbaar niet icm android auto. Want dan maakt de telefoon al via android auto verbinding. Quote
jwillemse Geplaatst 14 Juni, 2025 Geplaatst 14 Juni, 2025 Je moet een audio player app gebruiken in Android Auto, die de lokale muziekbestanden van je telefoon af kan spelen. VLC, RocketPlayer, PowerAmp, MediaMonkey doen dat allemaal volgens mij, en zijn te gebruiken in Android Auto. Je opent dan die audio player in je Android Auto op het scherm van de auto en kunt daar bij je muziekbestanden die op je telefoon staan. 2 Quote
Kees Van Oosterhout Geplaatst 14 Juni, 2025 Topic Starter Geplaatst 14 Juni, 2025 Dank voor uw bericht, ik ga het even proberen Quote
Kees Van Oosterhout Geplaatst 14 Juni, 2025 Topic Starter Geplaatst 14 Juni, 2025 Ik heb alle apps geprobeerd, ik zie de apps wel in mijn auto maar muziek bestanden worden niet geladen. Quote
SpeedyG Geplaatst 14 Juni, 2025 Geplaatst 14 Juni, 2025 Ik heb android auto (via usb kabel) maar kan dan nog steeds kiezen voor bluetooth muziek. Wel moet op de telefoon de muziekspeler klaarstaan met de te spelen muziek geselecteerd. Ik kan via auto alleen kiezen voor play / stop / pauze en overslaan voor en terug. Quote
Kees Van Oosterhout Geplaatst 14 Juni, 2025 Topic Starter Geplaatst 14 Juni, 2025 Dank voor je bericht, ik gebruik android auto draadloos dmv een dongle. Dat zou misschien wel kunnen maar wil het liefst zodanig dat ik de telefoon niet bij de hand hoef te houden. Ik kan ook proberen dmv een usb splitter, 1 voor de dongle 1 voor usb stick met daarop de muziek? Quote
Jacob 2024 Geplaatst 15 Juni, 2025 Geplaatst 15 Juni, 2025 Ik gebruik Musicolet en die begint zodra ik start. kijk bij apps - Android auto - configureren in Android auto - de eerste 2 moeten aan staan dan Launcher aanpassen. daar kan je zien. welke wordt ondersteunt en aangevinkt staan. bij mij dus Musicolet en Samsung music (laatste heb ik niet aangevinkt). ik ga er vanuit dat je wel eerst je mp3 bestanden in je (Musicolet) app zet. Quote
jwillemse Geplaatst 15 Juni, 2025 Geplaatst 15 Juni, 2025 Zojuist nog geprobeerd met VLC player. Werkt prima met muziek die op de telefoon staat (MP3) Kun je de muziek wel in de app op je telefoon afspelen? Staan de mappen met muziek wel toegevoegd in de muziekbibliotheek in de app? Dit moet gewoon kunnen hoor. Quote
Kees Van Oosterhout Geplaatst 16 Juni, 2025 Topic Starter Geplaatst 16 Juni, 2025 Iedereen bedankt voor de geboden hulp. Het is gelukt met rocket music player Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.