Ronsky10 Geplaatst 2 Juli Geplaatst 2 Juli (aangepast) Tijdens mijn vakantie in het buitenland heb ik alleen maar met snelladers gewerkt. Nu weer terug en bij een volle lading is het bereik niet meer dan 390km Ik laad nu met 11Kw. 2 Juli aangepast door Ronsky10 Quote
ehombie Geplaatst 2 Juli Geplaatst 2 Juli Batterij/bereik is allemaal temperatuur afhankelijk... Je zit nu behoorlijk in de extremen qua buitentemperatuur. of wat is de toedracht van deze topic? Quote
Ronsky10 Geplaatst 2 Juli Topic Starter Geplaatst 2 Juli Het bereik is inderdaad temp afhankelijk maar niet bij 20 graden. Nu (30+) snap ik het wel. Wat ik niet begrijp dat de auto voor mijn vakantie met vergelijkbare temp wel aangeeft een bereik te hebben van 460km en nu na de vakantie niet meer in de buurt komt van 400km. Het lijkt wel of de batterij in wintermodus staat als die al bestaat. Quote
ehombie Geplaatst 2 Juli Geplaatst 2 Juli Een aangegeven theoretische bereik hangt net als met brandstof van zoveel dingen af.... soms wordt een bereik ook bepaald a.d.h.v. bijvoorbeeld de laatste 100km gereden. Quote
Bastiaan75 Geplaatst 8 Juli Geplaatst 8 Juli Hangt zeker af van hoe de afgelopen periode er gereden is. Als je op vakantie veel meer snelweg hebt gereden dan normaal dan zal het bereik nu minder aangeven. Dat betekend overigens niet dat je niet daadwerkelijk verder zou kunnen rijden als je nu weer zuiniger kunt rijden. Kijk het even aan de komende periode. Je kunt eventueel in het infotainment systeem naar de energie instellingen gaan om te zien waar de meeste energie voor gebruikt wordt (rijden, airco/verwarming, electronica of batterij conditionering). Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.