Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo, de DCT in onze Proceed is vanaf stilstaan (1) rustig weg rijden of zelfs soms de auto zelf laten weg rijden zonder gas te geven enorm bokkerig/schokkerig. Hebben meer mensen hier last van? Ik hoor het graag!

Geplaatst

Ik heb ook een Proceed 1.4 met DCT-7 automaat. De auto heeft nu 185k km gereden.

Sinds aanschaf dik een jaar terug hebben we het een paar keer meegemaakt. Een paar dagen terug het meest extreem. De auto leek uit elkaar te dreunen. 

Vaak gaat het soepel, soms gaat het een beetje schokkerig en heel soms extreem schokkend.

Het gebeurt alleen met koude motor. Het lijkt wel toe te nemen in frequentie.

Als iemand de oorzaak / oplossing heeft: heel graag!!

• 2 maanden later...
Geplaatst

Iki heb ook problemen met de dct. De dual clutch is vorig jaar al vervangen en volgende week gaat de auto voor de zoveelste keer terug naar de dealer. Alles gaan ze demonteren en controleren om de problemen op te lossen. Schokken, judderen, slippen vanuit stilstand en tussen de schakelmomenten. Er is haast niet mee te rijden. Af en toe gewoon onveilig als je ergens snel wil of moet zijn ivm een situatie.

Geplaatst

is het evt te herleiden naar even of oneven versnellingen?

misschien even een koppeling inleerprocedure opnieuw laten uitvoeren.

er is mogelijk nog een truckje om zelf te proberen door een parkeerplaats te zoeken met van die 'broodjes' of een stoeprand.

zal eens kijken of ik  video heb

• 2 weken later...
Geplaatst

Gisteren de auto naar de dealer gebracht voor onderzoek. Vandaag telefoontje dat ze het gevonden hebben. Het vliegwiel moet vervangen worden. Als ik het zo lees dan klinkt het plausibel met de klachten die ik ervaar. Ook de dual clutch gaan ze weer vervangen. Vliegwiel staat in backorder dus hopelijk volgende week de auto weer terug. In hoop op een goede afloop!

Geplaatst
On 11/2/2025 at 8:45 AM, ehombie said:

is het evt te herleiden naar even of oneven versnellingen?

misschien even een koppeling inleerprocedure opnieuw laten uitvoeren.

er is mogelijk nog een truckje om zelf te proberen door een parkeerplaats te zoeken met van die 'broodjes' of een stoeprand.

zal eens kijken of ik  video heb

Dat is nog een interessante. Kan het eens proberen. Het vreemde is dat het probleem er niet altijd is, maar eens in de zoveel tijd.

53 minutes ago, Pascal Stegers said:

Gisteren de auto naar de dealer gebracht voor onderzoek. Vandaag telefoontje dat ze het gevonden hebben. Het vliegwiel moet vervangen worden. Als ik het zo lees dan klinkt het plausibel met de klachten die ik ervaar. Ook de dual clutch gaan ze weer vervangen. Vliegwiel staat in backorder dus hopelijk volgende week de auto weer terug. In hoop op een goede afloop!

Hopelijk lost dat de problemen op! Valt het onder garantie voor je? Er zal een pittig prijskaartje aan hangen.

Bij mij is het denk ik niet het vliegwiel. Die heb ik wel eens kapot gehad in vorige auto's en dan heb je meer een constant iets i.p.v. dat er soms een klacht is. De koppeling zou kunnen, maar ook dan lijkt het mij vreemd dat het heel soms voorkomt en niet altijd.

Succes in ieder geval.

Geplaatst
25 minuten geleden, zei Fpsdoug:

Dat is nog een interessante. Kan het eens proberen. Het vreemde is dat het probleem er niet altijd is, maar eens in de zoveel tijd.

Hopelijk lost dat de problemen op! Valt het onder garantie voor je? Er zal een pittig prijskaartje aan hangen.

Bij mij is het denk ik niet het vliegwiel. Die heb ik wel eens kapot gehad in vorige auto's en dan heb je meer een constant iets i.p.v. dat er soms een klacht is. De koppeling zou kunnen, maar ook dan lijkt het mij vreemd dat het heel soms voorkomt en niet altijd.

Succes in ieder geval.

Gelukkig is het garantie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...