Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

In de vakantie had ik een band die heel langzaam leeg liep van mijn HEV uit 2021. Gelukkig had ik achterin een volwaardig reservewiel liggen. Precies dezelfde look als de wielen die eronder zitten en daar ben ik de vorige eigenaar dankbaar om. 

Maar kennelijk heeft het reservewiel geen tpms sensor. Want van geen enkele band werd daarna meer de spanning weergegeven in het display. Ook niet na een paar uur rijden. 

Is het normaal dat het hele systeem niet meer werkt als 1 ventiel geen sensor heeft, zo vraag ik mij nu af?

Ik heb de lekke band nog niet laten repareren of vervangen, dus kan nog niet zeggen of het straks met de nieuwe band op de oude velg allemaal weer werkt. 

Geplaatst

Ik ga uit van wel. omdat die band stil ligt wordt die niet geactiveerd. 

Als die band gerepareerd is, erop zetten en even een rondje rijden. en je weet het. 

bij mij (xceed) is die een keer vast "gelopen" na het vervangen van winterbanden toen heb ik 20m de auto verzet en kreeg niks te zien de dagen erna. je moet iets xkm boven de 30km/h rijden.. Ik heb wat scantools, dus even manueel geprogrammeerd en werkte weer.

Geplaatst

Als ik het wiel met de tpms srnsor straks weer monteer, al dan niet met een nieuwe band, zal het ongetwijfeld wel weer werken. 

Maar mijn vraag is: waarom zie ik in het display van geen enkele band de spanning, nu er slechts één afwezig is.... 

Geplaatst

Omdat het "domme" software is...

Heb wel een idee....omdat hij tijdens rijden een test uitvoerd welke sensor, waar zit...

er ontbreekt er nu dus een....m.a.g jouw probleem. Het software script zal daar wel geen rekening mee houden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...