Hunter2907 Geplaatst Zondag om 21:51 Geplaatst Zondag om 21:51 Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn als deze melding verschijnt? Zie foto voor de melding. Quote
Chris K. Geplaatst Maandag om 05:10 Geplaatst Maandag om 05:10 Goedemorgen Hunter2907, Het gebruik van AI Google levert het volgende resultaat op: AI Overview De Kia-melding "Controleer HS-systeem" wijst op een probleem met het Hybride Systeem (HS) van uw auto. Het "HS"-systeem is verantwoordelijk voor de aandrijving van uw hybride voertuig. U wordt aangeraden de auto zo snel mogelijk naar een professionele werkplaats, bij voorkeur een officiële Kia-dealer, te brengen voor inspectie en reparatie. Het is mogelijk dat er ook een controlelampje knippert of een geluidssignaal klinkt totdat het probleem is verholpen. Wat te doen bij de melding: Breng de auto veilig tot stilstand: en zet deze uit. Raadpleeg de handleiding van uw Kia: voor de exacte betekenis en stappen die u moet volgen voor uw specifieke model. Neem contact op met een Kia-dealer of een professionele werkplaats: voor een diagnose en reparatie van het hybridesysteem. Rij niet verder: als de melding wordt weergegeven, omdat er sprake is van een potentieel ernstig defect. Groeten, Chris 1 Quote
Hunter2907 Geplaatst Maandag om 07:15 Topic Starter Geplaatst Maandag om 07:15 2 uur geleden, zei Chris K.: Goedemorgen Hunter2907, Het gebruik van AI Google levert het volgende resultaat op: AI Overview De Kia-melding "Controleer HS-systeem" wijst op een probleem met het Hybride Systeem (HS) van uw auto. Het "HS"-systeem is verantwoordelijk voor de aandrijving van uw hybride voertuig. U wordt aangeraden de auto zo snel mogelijk naar een professionele werkplaats, bij voorkeur een officiële Kia-dealer, te brengen voor inspectie en reparatie. Het is mogelijk dat er ook een controlelampje knippert of een geluidssignaal klinkt totdat het probleem is verholpen. Wat te doen bij de melding: Breng de auto veilig tot stilstand: en zet deze uit. Raadpleeg de handleiding van uw Kia: voor de exacte betekenis en stappen die u moet volgen voor uw specifieke model. Neem contact op met een Kia-dealer of een professionele werkplaats: voor een diagnose en reparatie van het hybridesysteem. Rij niet verder: als de melding wordt weergegeven, omdat er sprake is van een potentieel ernstig defect. Groeten, Chris Dankje. Ik ga contact opnemen met een kia dealer. Quote
Carolina Geplaatst Maandag om 16:27 Geplaatst Maandag om 16:27 Hoi allemaal, ik heb een Kia sorento uit 2008 op LPG. het is een 3.3 V6. nou zit er vooraan als je de motorkap opent een klein vaatje waarvan de olie nodig bijgevuld moet worden, alleen kan ik niet thuisbrengen wat voor olie erin moet. Staat ook niet op het rechthoekige olie vaatje. Weet iemand wat voor olie hierin moet? het is bevestigd rechtsvoor tussen de accu en de koplamp/radiator. alvast bedankt voor jullie input. groetjes Carolina Quote
Chris K. Geplaatst Maandag om 19:22 Geplaatst Maandag om 19:22 Goedeavond Carolina, Ik heb een handleiding gevonden op internet via deze URL: https://www.handleidi.ng/kia/sorento-2008/handleiding?p=9 Bij het openen van de handleiding staat in het begin van het document een schets van het motorcompartiment, met rechtsvoor een reservoir voor het “Power steering fluid reservoir”. Volgens mij heeft dit betrekking op de stuurbekrachtiging. Welke soort olie erin moet weet ik helaas niet. Ik hoop dat dat je nu iets meer gericht kunt zoeken. Groeten en succes, Chris K. Quote
Murcielaygo Geplaatst 12 uur geleden Geplaatst 12 uur geleden Staat achterin die handleiding niks aan vul hoeveelheden? Dan staat daar misschien ook welke vloeistof nodig is.En anders kun je het misschien ook wel vinden bij WinParts of AutoDoc ofzo obv je kenteken?Maarre, als je vloeistofpeil te laag is zou ik zeker ook eens kijken of je een lek hebt, want stuurbekrachtiging hoort een gesloten systeem te zijn... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.