Ronald L Geplaatst 20 Oktober, 2025 Geplaatst 20 Oktober, 2025 Mijn Kia uit 2016 met push start wil niet starten. Accu is goed en ook de batterij van de sleutel. Alleen als ik druk om te starten, begint alles te knipperen als een gek. Na 10 seconden stopt het en gaat de radio aan en staat hij in stand 1 zeg maar. Filmpje is beschikbaar. Iemand een idee? Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 Oktober, 2025 Geplaatst 20 Oktober, 2025 Hoe weet je dat de accu goed is?Want met jouw beschrijving is dat mijn eerste verdachte; dat de spanning onder belasting zodanig inzakt dat de systemen niet goed opstarten... Quote
Ronald L Geplaatst 20 Oktober, 2025 Topic Starter Geplaatst 20 Oktober, 2025 14 minuten geleden, zei Murcielaygo: Hoe weet je dat de accu goed is? Want met jouw beschrijving is dat mijn eerste verdachte; dat de spanning onder belasting zodanig inzakt dat de systemen niet goed opstarten... Er zit net een nieuwe in. Quote
Murcielaygo Geplaatst 20 Oktober, 2025 Geplaatst 20 Oktober, 2025 Dat is duidelijk, is 'ie ook fatsoenlijk opgeladen? Quote
Ronald L Geplaatst 20 Oktober, 2025 Topic Starter Geplaatst 20 Oktober, 2025 3 minuten geleden, zei Murcielaygo: Dat is duidelijk, is 'ie ook fatsoenlijk opgeladen? Ja ik heb vandaag ook gewoon gereden. Kwam thuis en zet hem op de parkeerplaats. 2 uurtjes later wilde ik gaan en gebeurde dit. Kan ook nergens vinden wat het kan zijn. Maar anders wordt hij woensdag opgehaald. Quote
Marc B. Geplaatst 20 Oktober, 2025 Geplaatst 20 Oktober, 2025 Kan je eventueel in instellingen een reset doen naar fabrieksinstellingen ? Anders, ik zou eens proberen om de accu terug af te koppelen (- pool eerst ! Dan + pool) een minuut wachten en terug aansluiten in omgekeerde volgorde. Nog een vraag...wie heeft die nieuwe accu geplaatst...Kia garage of....? Quote
Ronald L Geplaatst 21 Oktober, 2025 Topic Starter Geplaatst 21 Oktober, 2025 10 uur geleden, zei Marc B.: Kan je eventueel in instellingen een reset doen naar fabrieksinstellingen ? Anders, ik zou eens proberen om de accu terug af te koppelen (- pool eerst ! Dan + pool) een minuut wachten en terug aansluiten in omgekeerde volgorde. Nog een vraag...wie heeft die nieuwe accu geplaatst...Kia garage of....? Niet echt de Kia garage maar wel een Bovag garage. Ook jou aangedragen reset heeft niet geholpen. Pechhulp komt er aan zo. IMG_6876.mov Quote
Murcielaygo Geplaatst 21 Oktober, 2025 Geplaatst 21 Oktober, 2025 Nu ik het filmpje gezien heb denk ik eerder aan de startmotor of de aansturing.Het lijkt erop dat het systeem de startmotor wil aanzetten, dat lukt niet, even pauze en dan nieuwe poging.Je hoort een relais en het middelste display van het dashboard gaat uit, wat m.i. normaal is tijdens starten, maar de startmotor hoor ik niet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.