Luitzen Feenstra Geplaatst 29 November, 2025 Geplaatst 29 November, 2025 Hoi, mijn sportage heeft t infinity audi systeem en er staat ook rds bij, volgens mij geeft zou hij dan ook de naam van de liedjes op de radio moeten weergeven maar ik kan deze instelling niet vinden... Ook staat de handleiding niet in het instructie boekje. Groet Luitzen. Quote
Oplossing Murcielaygo Geplaatst 29 November, 2025 Oplossing Geplaatst 29 November, 2025 RDS staat voor Radio Data System.Dat wil zeggen dat een zender informatie kan meesturen, bijvoorbeeld over het programma dat je luistert, nieuws, verkeersinformatie of het SOORT programma dat je luistert. Hierdoor kan je radio bijv. van frequentie wisselen voor betere ontvangst, of overschakelen naar een andere zender als daar verkeersinformatie (TA, van Traffic Anouncement) wordt uitgezonden.De informatie in je display wordt bepaald door de zender, dat kan ook info zijn over het liedje, maar de enige zender die ik dat ooit zag doen (ik luister bijna geen radio meer) is SkyRadio.Dus als je een andere zender luistert zie je die info ws niet. Quote
Luitzen Feenstra Geplaatst 4 December, 2025 Topic Starter Geplaatst 4 December, 2025 Bedankt voor je reaktie! Duidelijk. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.