Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sinds 31-10-2025 zijn wij de eigenaar van een kia e Niro executive. Al tijdens de proefrit en nog voor de aankoop bemerkten wij een vreemd geluid met rijden, optrekken en gas los laten tot ongeveer 50 kmh . De verkoper ( vestiging van Suzuki en Mitsubishi  )gaf aan dat dit waarschijnlijk het geluid was van het regenereren. Omdat dit onze eerste ev is gingen wij er vanuit dat dit dus normaal was. Aangezien de auto een week later stond ingepland voor onderhoud, wat nog moest gebeuren, dit geluid ook aangegeven aan de monteur, die na een proefrit aangaf dat dit geluid niet goed is, en afkomstig is van de lager(s) van de gdu enof de electromotor. Kortom , er moest een afspraak bij de kia vestiging worden gemaakt voor reparatie onder garantie.

23-12-2025 kon ik pas terecht bij de kia vestiging, en de reparatie zou een volle dag duren.

24-12-2025 werd ik gebeld dat ik de auto weer kon ophalen, welliswaar ongerepareerd, want zowel de electromotor als de reductiebak moeten compleet vervangen worden zo was de conclusie, maar die onderdelen staan in backorder. Dus onder voorbehoud een nieuwe afspraak gemaakt voor 04-02-2026.

Kia geeft aan dat ik gewoon door kan rijden met de auto, maar we zijn nu inmiddels 3 weken verder, en het geluid lijkt alleen maar erger te worden, en nu hoorbaar tot 65-70 kmh.

Dus vanmorgen maar even gebeld met kia, en aangegeven dat het geluid erger wordt, en of er toevallig al zicht was op de backorder. Antwoord was nee , geen zicht op wanneer de onderdelen leverbaar zijn ,en bel 2 februari maar even of de geplande  afspraak voor 04-02 door kan gaan.

Daarna meteen ook maar even gebeld met de vestiging waar we de auto gekocht hebben, aangezien hun verantwoordelijk zijn voor de garantie, en dat het probleem erger lijkt worden qua geluid , maar er nog geen zicht is op reparatie ivm de backorder.

Hun gaven meteen aan dat doorrijden alleen maar meer slijtage en dus grotere reparatie tot gevolg zal hebben. Dan snap ik niet dat de kia zegt gewoon doorrijden.

Ik weet nu niet goed wat ik moet doen. Ik wacht nu al 3 maanden op reparatie, er is nog geen direct zicht op wanneer de onderdelen leverbaar zijn, en ik rijd nu wel met een auto waarvan ik me afvraag, of en hoelang dit nog veilig blijft om mee te rijden.

Geplaatst

Is een lastig verhaal. Misschien toch ook eens je rechtsbijstand benaderen, hoewel dat gelijk ook wel weer extreem is.

Ik zou ze ieder geval wel (schriftelijk) aansprakelijk stellen voor ergere schade door het te lang doorrijden. Misschien zelfs verzoeken om een gratis tijdelijke vervanging.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...