Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Picanto 2021 Brandstof verbruik

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo,

Ik merkt de laatste tijd dat het brandstof verbruik van mijn auto een beetje vreemd is. 

Eerder kon ik met 1 tank 2 weken rijden (540 Km). Als ik ging tanken dan kon ik nog 70-100 Km. En het verbruik was 4.4-4.5/100

Nu is mijn verbruik 4.0-4.2/100 En kan ik ook nog 2 weken rijden alleen als ik dan ga tanken is die wel leger dan 90Km.

Alleen als ik van huis rij naar werk (15Km) dan rij ik 3KM/15km geeft die al aan dat er 6-7 KM actieradius uit te tank is. Op de eind bestemming is er 15 KM actieradius uit. soms 16-17. Maar soms ook 20 of zelfs 25 (vaak als ik net getankt heb maar niet altijd). 

Ik rij normaal en op de Crouse control 7/10 keer. de Airco staat bijna altijd uit. 

Is dit normaal of is er iets niet goed? 

Auto is in oktober 2025 bij een dealer geweest voor onderhoud en APK. sinds die merkte ik al iets aan het verbruikt maar naar 2 weken was dat al weer bijgewerkt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...