Jan Dons Geplaatst 28 Maart Geplaatst 28 Maart Kan iemand mij vertellen of er in onze Stonic de zeilfunctie ( SSC) hoort te zitten , al diverse keren bij de dealer teruggewenst zonder resultaat . Hij heeft het nog nooit gedaan. De auto is nu 4 maanden oud . In de brochure ( bijlage) staat dat hij er wel hoort te zitten . alvast bedankt Quote
Marc B. Geplaatst 28 Maart Geplaatst 28 Maart (aangepast) 1) Heb je een Mild hybride ? 2) Zeilfunctie werkt enkel in economy drivers mode, dus, niet in normaal of in sport. 3) Heb je op de middenconsole (of mogelijk ergens ander want ik ken de Stonic layout niet) letter A met een(cirkel-)pijl erond, de moet ingedrukt zijn zodat er op je dashbord een identiek wit symbool staat...dit symbooltje wordt groen wanneer de zeilfunctie (zichzelf) activeert. 4) "Mijn" zeilfunctie (Sportage) werkt pas na ongeveer 2a3km rijden ! 5) Let op voor een te zwakke 12 volt accu (oud, versleten...) Mijn spiksplinternieuwe Sportage zeilde ook niet in den beginne...(ook steeds orange waarschuwing voor 12 volt accu) in de app onder "voertuigdiagnose" ...accu was prima hoor meneer volgens dealer, probleem bleef duren tot ik een oplossing eiste ! Nieuwe accu geplaatst et voila...mijn Sportage is nu ook een zeilboot 6) Jouw dealer moet EXACT kunnen zeggen of je ja dan nee een zeilfunctie aan boord hebt, punt. PS : die SSC functie is iets dat zijn eigen willetje heeft waar ik persoonlijk kop noch staart aan krijg. Mogelijke "posities die de SSC geest inneemt"... a) stop/start, maar geen zeilen. b) zeilen, maar MET stationair toerental dus motor draait nog, te zien aan toerenteller, +/- 1.000rpm. c) zeilen én motor stop... (toerenteller valt naar "0", dit is de ideale functie ! 28 Maart aangepast door Marc B. verbeterd Quote
Jan Dons Geplaatst 1 April Topic Starter Geplaatst 1 April Hoi Marc , bedankt voor je antwoord, ik hen inderdaad een milde hybride. Stonic 100 MHEV DynamicPlusLine. ik ben al tig keer terug geweest maar de boefjes bij KIA Louwman , Roosendaal zeggen nu hij zit er niet in . Punt wij hebben een private lease contract maar dat maakt niet uit , hij moet het gewoon doen . wordt vervolgd . groet Jan Quote
Marc B. Geplaatst 1 April Geplaatst 1 April Jan, In jouw bijlage van "de" gebruikshandleiding staat inderdaad een beschrijving van de werking van de SSC, stop/start/coasting Maar, ik maakte, voordat ik overging tot aankoop gebruik van de prijslijst ! Daarop staan ook, per uitvoering, welke toeters en bellen er aanwezig zijn. Wel...ik lees dat er bij een Stonic GT enz. enkel staat dat deze een ISG heeft, zijnde een intelligent stop/start, er wordt in geen enkele uitvoering gesproken van de aanwezigheid van een SSCoasting. zie bijlage Toch blijft het mij verwonderen dat dit, zeker in de top versie (GT) én in de mild hybride niet aanwezig zijn zijn. Stuur anders de vraag eens naar KIA Nederland (?) kia stonic NL.pdf 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.