Robert T Geplaatst 5 uur geleden Geplaatst 5 uur geleden Ben sinds een half jaar berijder van een EV6 58kWh (MY22), na 5 jaren een e-Niro gereden te hebben. EV6 2e hands gekocht bij een Kia-dealer met Bovag garantie. Na een half jaar staat de teller op 55.000km. In dat half jaar zelf bijna 15.000km gereden. Het is mij sinds paar weken opgevallen, dat bij het versnellen (bijvoorbeeld om in te voegen snelweg) er een hoge fluittoon vanuit achteren (aandrijving RWD) komt, zoals het hoogfrequent fluiten van een tandartsboor. Hoe harder je rijdt, hoe meer hoorbaar die hoge fluittoon wordt. Rijd je op CC, dan blijft die fluittoon-volume constant, maar aanwezig. Ik heb eens ergens gelezen dat het een lager van de electromotor zou kunnen zijn? Iemand een idee? Ander apart 'verschijnsel' is, wanneer je de EV6 uitschakeld, dat je een 'tingel' of 'ping' vanuit achteren hoort voor een tijd. Net zoals een warm motorblok van een motorfiets aan het afkoelen is; hoor je ook die 'tingel'-geluidjes. Je hoort dan om de 15s a 20s een 'tik' of 'tingel' en dat kan zo 10-12 minuten doorgaan. Meer EV6-rijders die ervaring? Ik ken dat ge-'tingel' namelijk niet vanuit de e-Niro. Ik lees graag jullie ervaring of suggesties hierover. Wellicht kan ik de info gebruiken, wanneer ik daarmee naar de dealer ga. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.