j.h Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 hallo ik ben j.h ik rijd al een paar jaar met plezier een picanto maar nu is het koplampje aan bestuurders kant stuk mijn vraag is nu hoe krijg ik de koplamp er uit ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 hallo ik ben j.h ik rijd al een paar jaar met plezier een picanto maar nu is het koplampje aan bestuurders kant stuk mijn vraag is nu hoe krijg ik de koplamp er uit ??? Hallo j.h., Welkom op dit forum. Veel lees- en postplezier toegewenst! Als je een klein beetje technisch bent is het op zich niet zo moeilijk om de koplamp te demonteren. Je moet gewoon zorgvuldig te werk gaan. Als het goed is zit de lamp vast met 2 of 3 kleine boutjes (ringsleutel 10). Deze losdraaien. De 12v-aansluiting loskoppelen. De lamp zit nu nog vast in twee plastic klemmen aan de onderkant. Trek nu de koplamp voorzichtig maar wel ferm naar voren en hij komt los. Lampje vervangen en de procedure in omgekeerde volgorde herhalen, waarbij de lamp weer met enige druk in de onderste klemmen gedrukt moet worden. De koplamp uitlijnen met het plaatwerk van de carrosserie en definitief met de twee/drie boutjes bevestigen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Hallo j.h., Welkom op de Kia-clubsite. Smart heeft hierboven zo nauwkeurig omschreven hoe je de kapotte koplamp te lijf moet gaan, dat ik daar eigenlijk niks aan toe te voegen heb. 't Is wel een klusje waar je op het moment erg koude vingers van krijgt... Goed om te lezen dat je Pica je goed bevalt. Heb je misschien gelegenheid er een paar foto's van te uploaden, want daar zijn een heleboel mensen hier erg dol op (en daar hoor ik ook bij!) Vriendelijke groet van GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...