j.h Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 hallo ik ben j.h ik rijd al een paar jaar met plezier een picanto maar nu is het koplampje aan bestuurders kant stuk mijn vraag is nu hoe krijg ik de koplamp er uit ??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 hallo ik ben j.h ik rijd al een paar jaar met plezier een picanto maar nu is het koplampje aan bestuurders kant stuk mijn vraag is nu hoe krijg ik de koplamp er uit ??? Hallo j.h., Welkom op dit forum. Veel lees- en postplezier toegewenst! Als je een klein beetje technisch bent is het op zich niet zo moeilijk om de koplamp te demonteren. Je moet gewoon zorgvuldig te werk gaan. Als het goed is zit de lamp vast met 2 of 3 kleine boutjes (ringsleutel 10). Deze losdraaien. De 12v-aansluiting loskoppelen. De lamp zit nu nog vast in twee plastic klemmen aan de onderkant. Trek nu de koplamp voorzichtig maar wel ferm naar voren en hij komt los. Lampje vervangen en de procedure in omgekeerde volgorde herhalen, waarbij de lamp weer met enige druk in de onderste klemmen gedrukt moet worden. De koplamp uitlijnen met het plaatwerk van de carrosserie en definitief met de twee/drie boutjes bevestigen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest GreyGriffin Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Hallo j.h., Welkom op de Kia-clubsite. Smart heeft hierboven zo nauwkeurig omschreven hoe je de kapotte koplamp te lijf moet gaan, dat ik daar eigenlijk niks aan toe te voegen heb. 't Is wel een klusje waar je op het moment erg koude vingers van krijgt... Goed om te lezen dat je Pica je goed bevalt. Heb je misschien gelegenheid er een paar foto's van te uploaden, want daar zijn een heleboel mensen hier erg dol op (en daar hoor ik ook bij!) Vriendelijke groet van GreyGriffin Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 Hoi j.h Welkom op dit forum en veel lees plezier. Is niet alleen het lampje stuk of inderdaad de koplampunit ? Het lampje kun je volgens mij vanuit de binnenkant ( motorruimte ) vervangen. Groeten, Aart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
corne Posted January 5, 2010 Share Posted January 5, 2010 welkom bij de club. ik hoop dat je de lamp snel kan verwisselen in deze donkere avonden. gr corne Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Relena Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Welkom op dit forum J.H. vanuit het mooie Limburg. Groetjes, Relena Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex VB Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Ook van de (Neder)Belgen hier op het forum een hartelijk welkom.. Ik hoop dat het vervangen van het lampje ondertussen gelukt is?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rick Horst Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Hoi j.hWelkom op dit forum en veel lees plezier. Is niet alleen het lampje stuk of inderdaad de koplampunit ? Het lampje kun je volgens mij vanuit de binnenkant ( motorruimte ) vervangen. Groeten, Aart. dat gaat helaas niet lukken bij de picanto is de boel zo gemaakt dat je hier de hele unit moet loshalen. en dit kost wat moeite. @ j.h: WELKOM Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 dat gaat helaas niet lukken bij de picanto is de boel zo gemaakt dat je hier de hele unit moet loshalen. en dit kost wat moeite.@ j.h: WELKOM Als je dit dan moet laten doen bij de garage wordt het wel iedere keer een dure grap. Groeten, Aart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
scorpioshuma Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 http://www.kiaclub.nl/dagboek-van-kia-rijders/88-tazteam-next-generation-27.html#post1231 niet alle foto's zijn nog zichtbaar, maar misschien heeft Philip ze nog. Idd wel de hele bumper verwijderen. Dave Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Aart.S Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 http://www.kiaclub.nl/dagboek-van-kia-rijders/88-tazteam-next-generation-27.html#post1231niet alle foto's zijn nog zichtbaar, maar misschien heeft Philip ze nog. Idd wel de hele bumper verwijderen. Dave Dat is inderdaad een hele verbouwing. De pinnetjes op orange lampjes zijn anders dan de witte. Zijn die pinnetjes van de lampjes die jij er ingezet hebt dan wel het zelfde? Groeten, Aart. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 6, 2010 Share Posted January 6, 2010 Nee hoor, niet de gehele bumper hoeft gedemonteerd te worden. Philipe verwijst nl. naar de knipperlichten en niet naar de koplampen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiabeuker Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Jongens, wat een klus, tot ik jullie forum tegen kwam en zag dat ik de unit naar VOREN moest trekken. 3 minuten, was het geklaard. Grote dank allen! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
kiabeuker Posted February 18, 2012 Share Posted February 18, 2012 Deze KIA was van mijn buurvrouw, gelukkig heb ik zelf een oude degelijke BMW. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts