mingo Posted December 25, 2005 Posted December 25, 2005 goede middag kan een 2.5crdi ex aut. kopen van 2003 met ong. 150000 km op de teller ben nog niet helemaal bekend met de onderhoudritme van dit type's auto en wil daarom van de mede forummers weten waar ik op moet letten bij aankoop van deze auto en wat de minpunten zijn (als deze bestaan) wat betreft motor/techniek en wat er bij deze km stand allemaal gedaan moet worden aan onderhoud graag een reactie en alvast bedankt Quote
Tazteam Posted December 26, 2005 Posted December 26, 2005 Misschien een tip: Kijk even via bijgevoegde link naar wat de Kia dealers in Nederland hebben staan op het gebied van Sorento's. http://www.kia.nl/nl/index_occasions.html?simple=&quickselectmodel=KIA Heb je gelijk een idee of je prijs die je moet betalen een beetje overeenkomt wat er in Nederland voor een bepaald model wordt gevraagd. En als je niet specifiek voor een automaat hoeft te gaan is de keuze enorm. Als je zoveel geld moet neerleggen voor een auto uit 2003 oid dan zou ik hem het liefste kopen bij een dealer, die weet tenminste waar je op moet (gaan) letten met een bepaald aantal kilometers. Dan zou ik persoonlijk een wagen kopen met iets minder kilometers. Succes. Philip Quote
mingo Posted December 27, 2005 Author Posted December 27, 2005 bedankt voor je antwoordt tazteam ben bij enkele kia dealers langs geweest, maar wat ze te koop hebben staan is in vergelijking met wat ik kan kopen veel te duur zo'n 6 a 8000 euro meer, en mijn auto welke ik in wil ruilen alfa 166 uit 2001 daar geven ze te weinig voor terug, terwijl ik bij dit bedrijf een goed inruilwaarde terug krijg voor mijn alfa. de auto bij de kia dealers hebben allemaal rond de 100000 km gelopen en deze iets meer, daarom wil ik graag weten waar op te letten daar ik geen garantie krijg bij het bedrijf , maar als het goed is heeft de auto nog fabrieksgarantie dit ter info Quote
scorpioshuma Posted December 27, 2005 Posted December 27, 2005 maar als het goed is heeft de auto nog fabrieksgarantie Onderzoek dit goed, ga er niet zomaar vanuit. In Amerika (ik weet het ander land) hebben ze ook een garantie, maar die geld alleen voor de 1e eigenaar en is niet overdraagbaar. Ik zou anders even contact opnemen met KIA Nederland, zij bepalen uiteindelijk toch elke keer of de dealer iets onder garantie mag doen. Zij zitten als ik het goed heb in Vianen. Kijk anders ook eens naar dit document: http://www.kia.nl/nl/media_modellen/service/KIA_R&O_leaflet.pdf Hierin staan de Reparatie en Onderhoudstarieven van alle KIA modellen en wat er vervangen wordt bij welke kilometerstand. Groetjes, Dave Quote
Recommended Posts