Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Nieuwe velgen (cee'd sw)

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Al vanaf het begin was ik al van plan alu velgen te kopen voor onder de kia cee'd sw. Zo kan ik de stalen die er bij zaten gebruiken om tegen vlg. winter, winterbanden te leggen. Na wat opzoeken op het net (en dit forum) las ik dat je moet letten op bepaalde maten omdat anders je wielen wat naar buiten toe komen te staan, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

De steek, breedte , naafafstand etc? Allemaal Chinees.

Ik vond al een velg op het net die me wel aantaat en de verkoper beweerd dat deze perfect gaat passen maar ja het blijft en verkoper he!

Wie helpt mij?

Het gaat om deze 16" velg:

Arcasting (Italiaans) K11 in 16".

9250397.jpg

Geplaatst

Allereest: Mooie keus. Zullen goed staan onder de SW. Deze zullen inderdaad passen.. Je kan de maat en steekwaarde vinden in je instructieboekje.

ten tweede: Waarom ga je niet voor de 17". Deze maat staat de SW vele malen beter.. Spreek uit ervaring.. En de wegligging is niet veel anders.

Geplaatst

he

mooie velgen , zelf zou ik ook iets groter gaan in inch maar is eigen keus

de steek moet 5/114.3 zijn .

de originele 17 inch velgen van kia hebben een et waarde van 57 .

mijn zomer velgen (18 inch) hebben een et waarde van 40

aan de achterkant komen ze net gelijk met de kas

vanvoor komen ze er wel een kleine cm uit

het beste is volgens mij een et waarde van 42 of 48 .

want als ik met 4 personen rond rij durf hij regelmatig slepen

maar het is wel mooi:D

hoe hoger de et waarde hoe meer ze naar binnen zitten

gr

Geplaatst

Heb hem een mail gestuurd voor de juiste waardes te krijgen van de velg! bedankt voor de info alvast. Ik laat wat weten als ik weer mail krijg.

Deze velgen van Arcasting zouden me 600€ kosten (set van 4). Is dit veel weinig of normaal voor alu velgen?

Ah ja op de foto zie je het al het zijn van die donkere grijze velgen!

Geplaatst

Dan ben je met banden minimaal 1000 euro kwijt, daar krijg je meerdere mooiere setjes voor, kijk maar eens op deze site ONLINE-VELGEN | Groot assortiment lichtmetalen velgen en sportvelgen. WOLFRACE ARAYS LENSO OZ

Let wel op dat je goed spul koopt ook de banden die ze er voor weinig geld bijleveren, vraag jezelf altijd goed af hoe je rijdt en hoeveel, autoweg of niet. Is belangrijk ook voor de keuze van de banden.

Geplaatst

Als ik in google intik "ervaring online-velgen.nl" lees ik vaak dat het hier om slecht nagemaakte replica's gaat van orginele en dat er wel Germany instaat maar dat ze uit china komen. Valt wat tegen dus.

Als je een velg kiest en dan een deftige band er op legt zit ik aan +- 850 euro tel daar nog eens verzending naar Be bij +50 dan zi tik ook ronde de 900€ dus zot is het verschil dan niet.

Iemand ervaring met deze webwinkel?

Geplaatst

mijn velgen zijn van het merk AEZ

en heb voor 18 inch 950e betaalt (velgen alleen )

banden zijn van dunlop 225/40/18 sport maxx en heb 600e betaalt

dus die 600e voor de velgen kan wel kloppen ,maar ken het merk niet dus ik kan niet oordelen of het goede velgen zijn. maar als ze uit een velgen winkel komen zullen ze wel goed zijn

van die online shops ben ik ook niet zot van

zeker niet bezuiningen op de banden , is het belangrijkste

gr

Geplaatst

Ben vandaag op autosalon geweest en ik zou 1500 euro betalen + banden voor die velgen van jou, Kan dus wel is kloppen :P

Maar ik ga wss voor Alutec cult.

Geplaatst

Deze mail kreeg ik net door van hem: (snelle service btw)

De et voor onze 7.0x16 is 40 maar is meer dan hoog genoeg. Moest de velgbreder zijn, bijv. 7.5 of 8.0 breed, dan zou ik adviseren hogere et. Duszoals ik al zei, dit past perfect. Ook de breedte van de band is ideaal incombinatie met breedte van de velg!

Maar dit is dus een Et waarde van 40 wat kans geeft op slepen? (bij jou wel 18" terwijl het hier over 16" gaat)Slepen moeten ze natuurlijk liever niet doen in de sw worden soms toch redelijk wat spullen ingestoken. Groeten

Geplaatst

de et waarde is goed maar zowiezo zal de velg gelijk komen met de kas

wil je dat ze iets meer naar binnen komen pak dan et waarde 42

als dat mogelijk is met die velgen ( niet iedere velg heeft alle et maten

de velg breedte heeft niets met het slepen te maken

hoe breder de velg hoe meer de velg naar binnen gaat (bredere banden

daardoor kan je een lagere et waarde pakken vb 40 komt de velg weer naar buiten

mijn velgen zijn 8 breed

de breedte is belangrijk voor de breedte van de band

Geplaatst

de originele 18inch kia velgen die je bij de accesoires kon kopen waren 189,- per stuk..

Ik zie ze er alleen niet meer bijstaan..? Vind ik jammer want ik vond het mooie velgen

Geplaatst
waren dat die 5 spaaks donkere velgen ?

waren mooie velgen

ja die ja, beetje antraciet grijs achtig waren ze.

Geplaatst

op kia.nl staan ze er niet meer op helaas!

Dat zijn ze inderdaad wel.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...