Janelize Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Ik ben heel nieuwsgierig naar jullie mening over het gedoe rond de km-heffing die men wel/niet in wil gaan voeren. Of moet de oude MRB (motorrijtuigenbelasting) blijven bestaan in combinatie met de voor-een-leek-niet-te-begrijpen-BPM. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smart Posted January 29, 2010 Share Posted January 29, 2010 Volgens mij is hier al een topic over gestart! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janelize Posted February 1, 2010 Author Share Posted February 1, 2010 Volgens mij is hier al een topic over gestart! Excuses voor de dubbele topic... Deze mag dus weer worden verwijderd door de moderators... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Er kan wel een leuk topic van worden gemaakt. Op AutoWeek.nl (Preciese link: http://www.autoweek.nl/kilometerheffing.php) kun je berekenen wat je kwijt zou zijn per jaar aan wegenbelasting en wat aan de kilometerheffing. Nu ben ik eigenlijk wel benieuwd: hoeveel kilometers rijden jullie allemaal per jaar, welke auto (model/type en type motor), wat is het kilometeromslagpunt voor jouw auto en zou je duurder of goedkoper uit zijn? Ik hoop op veel reacties! Kunnen we van dit topic toch nog wat leuks maken! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted February 5, 2010 Share Posted February 5, 2010 Voor de Kia Rio 1.5 LS Hatchback Basistarief per kilometer: 1,9 ct/km Wegenbelasting per jaar: € 400 Kilometeromslagpunt: 20.644 km Ik zou voor de Rio, waarmee ik zo'n 17.000 per jaar rijd, goedkoper uit zijn met de kilometerheffing (verbazingwekkend genoeg)... Voor de Kia Pride 1.3 GLXI Wagon Basistarief per kilometer 1,7 ct/km Wegenbelasting per jaar: € 228 Omslagpunt: 13.305 km Met de Pride rijd ik ongeveer 14.000 per jaar (naar verwachting). Ik zou dus in principe iets duurder uitzijn met de kilometerheffing. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rio-man Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Toch maar niet geloof ik?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jantje Posted February 8, 2010 Share Posted February 8, 2010 Kia pro'ceed 1.4 ISG Wegen belasting per jaar: 512 euro kilometerprijs: 1,3 ct/km Omslag punt: 40.446 km Dat wordt krap aan, zonder een eventuele spits tarief ben ik heel misschien iets goedkoper met de km heffing.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Janelize Posted February 8, 2010 Author Share Posted February 8, 2010 (edited) Kia Shuma II bouwjaar 2003 Wegen belasting per jaar: 460 euro kilometerprijs: 2,6 ct/km Omslag punt: 27.368 km Ik rijd ong. 15.000 km per jaar. Wordt voor mij ook krap dus... Maar iets vaker de fiets pakken geloof ik.. hahah! Greetzz Jan Edited February 8, 2010 by Janelize Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts